احتمال لغو صدور آرم سالانه طرح ترافیک/ حذف رانت سالیانه 98 هزار خودرو

احتمال لغو صدور آرم سالانه طرح ترافیک/ حذف رانت سالیانه 98 هزار خودرو
شنبه 2 دی 1396 - 12:15

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از احتمال لغو صدور آرم سالانه طرح ترافیک خبر داد و جزییات صدور طرح ترافیک جدید را تشریح کرد.

العالم ـ ایران 

به گفته محسن پورسیدآقایی، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حال انجام مطالعات بر روی طرح جدید ترافیکی پایتخت است و این که بر همین اساس شاید مسیر ثبت‌نام طرح سالانه حذف و این طرح از سال 97 اجرایی شود.

بر اساس این طرح، دیگر یک سری از خودروهای خاص نمی توانند با دریافت آرم طرح ترافیک، درطول یک سال همه روز اجازه ورود به طرح را داشته باشند بلکه همه خودروها در صورت نیاز می توانند با خرید طرح در این مناطق تردد کنند. با این وجود وی نگفته است که در طرح جدید مبالغ پرداخت عوارض ورود به محدوده چقدر است و این که آیا بازدارندگی لازم را خواهد داشت تا خودروها فقط در صورت ضرورت برای ورود به این مناطق اقدام کنند یا خیر؟

پورسید آقایی گفته است که طرحی آماده کردیم که احتمالا دیگر موضوع ثبت‌نام و فروش سالیانه آرم طرح ترافیک حذف شود و بدین صورت کمک خواهد شد تا مردم آزادی بیشتری برای ورود به محدوده طرح ترافیک داشته باشند و رانتی که از این ناحیه سالیانه نصیب 98 هزار خودرو می شد، حذف خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، به گفته معاون معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، براساس طرح جدید همه مردم در شرایط برابر مجاز هستند که با پرداخت عوارض ورود، به محدوده وارد شوند.

در خصوص شهروندان ساکن در داخل محدوده نیز وی گفته است، تمهیداتی در نظر گرفته می‌شود تا در ساعتی که به عنوان ساعت مجاز اعلام می‌شود، از محدوده طرح خارج شوند که در این ساعت مشخص دوربین‌ها ورود و خروج آنها را ثبت نمی‌کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها