جشن سالروز آزادسازی حلب سوریه + ویدئو

شنبه 2 دی 1396 - 13:56

با گذشت یک سال از آزادسازی کامل شهر حلب در شمال سوریه، مردم این کشور به ویژه اهالی شهر حلب، آزادسازی این شهر را از لوث تروریست های مسلح جشن گرفتند.

العالم - سوریه 

با آزادسازی کامل شهر حلب، امنیت به کوچه و خیابان های این شهر بازگشته است.

مدارس شهر حلب و بازارها باز شده است و این وضعیت، نشان می دهد که زندگی در شهر حلب به حالت عادی بازگشته است.

حلب پیش از این درسال گذشته، صحنه درگیری های شدید میان ارتش سوریه و هم پیمانانش علیه گروه های مسلح بوده است و این گروه ها از شهروندان به عنوان سپر انسانی استفاده می کردند، سپس از رسیدن کمک های غذایی و انسانی به آن ها جلوگیری می کردند و با راکت و گلوله های خمپاره به منازل مسکونی حمله می کردند.

در ژوئیه سال 2012 ، هزاران نفر از عناصر گروه های مسلح به مناطق شرقی شهر حلب یورش بردند و این حمله با حمایت کشورهای منطقه و رژیم صهیونیستی و آمریکا با هدف براندازی دولت سوریه از سمت شمال انجام شد.

اما ارتش سوریه و هم پیمانانش، بر عزم خود برای آزادسازی حلب از لوث تروریست ها تاکید کردند و توانستند حدود یک چهارم از مساحت مناطقی شرقی را طی سه روز اول از شروع عملیات آزاد کنند.

آزادسازی شهر حلب، نقطه عطف استراتژیک و مهمی درجنگ با تروریسم به شمار می رود و آزادسازی حلب ، ضربه ای سخت به طرح خرابکارانه کشورهای غربی و عربی علیه سوریه بود.

به گفته منابع سوری، حدود 60 درصد از اهالی شهر حلب به منازل خود بازگشته اند ودولت سوریه درسال گذشته تلاش کرده است که ویرانه های ناشی از جنگ را مرمت کند و زیرساخت ها را اصلاح و مرمت کند و خدمات اساسی را برای اکثر مناطق شهر فراهم کند.

شرکت کنندگان در تجمع اهالی حلب برای جشن گرفتن آزادسازی حلب ، درحالیکه پرچم سوریه و تصاویری ازشهدا را در دست داشتند ، با سر دادن شعارهایی، حمایت خود را از ارتش و هم پیمانانش در مقابله با گروه های تروریستی و بازگشت امنیت و ثبات به همه اراضی سوریه اعلام کردند.

215

 

پربیننده ترین خبرها