اجلاس چالش‌های مبارزه با تروریسم به میزبانی پاکستان برگزار می‌شود

اجلاس چالش‌های مبارزه با تروریسم به میزبانی پاکستان برگزار می‌شود
يکشنبه 3 دی 1396 - 09:22

نشست چالش‌های مبارزه با تروریسم تا ساعتی دیگر در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان با حضور کشورهای ایران، چین، روسیه، افغانستان و ترکیه برگزار می‌شود.

العالم- ایران

نشست چالش‌های مبارزه با تروریسم تا ساعتی دیگر در  اسلام‌آباد پایتخت پاکستان با حضور کشورهای ایران، چین، روسیه، افغانستان و ترکیه برگزار می‌شود.

در این نشست روسای مجالس 6 کشور مذکور مسائل امنیتی منطقه را مورد بررسی قرار خواهد داد.

«ایاز صادق» رئیس مجلس پاکستان در این زمینه گفت: برگزاری این اجلاس مسیرهای تازه برای برقراری امنیت در منطقه را مشخص و امکان مذاکره برای صلح را فراهم می‌آورد.

وی ابراز امیدواری کرد که همتایانش در سایر کشورها به گسترش روابط دوستانه،صلح در منطقه و پیشبرد اهداف سازمان شانگهای و دیگر پیمان‌های مشترک کمک خواهند کرد.

ایاز صادق تأکید کرد: اجلاس چالش‌های مبارزه با تروریسم راهی برای پیوند کشورهای منطقه است که مسیر پیشرفت همه جانبه برای تمام کشورها را فراهم می‌کند.

وی افزود: در این اجلاس تقویت مبارزه با تروریسم و برقراری کریدور اقتصادی مشترک با چین برای پاکستان اولویت دارد و در این خصوص با همتایان خود در سایر کشورها رایزنی خواهم کرد.

رئیس مجلس پاکستان اظهار داشت: گسترش روابط تجاری با کشورهای آسیای مرکزی و تأمین امنیت در این کشورها از اهمیت زیادی برخودار است که این موضوع نیز در اجلاس چالش‌های مبارزه با تروریسم مطرح خواهد شد.

اجلاس چالش‌های مبارزه با تروریسم با سخنرانی روسای مجلس کشورهای شرکت کننده آغاز خواهد شد. 

رایزنی درباره مسائل مربوط به تبادل انرژی، گسترش تجارت، چالش‌های امنیتی مشترک، صادرات مواد غذایی از دیگر موضوعاتی است که در این اجلاس مطرح می‌شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در حاشیه این اجلاس جداگانه با روسای مجلس کشورهای حاضر در اجلاس گفت‌وگو خواهد کرد.

دیدار با مقامات پاکستان از دیگر برنامه‌های لاریجانی در اسلام آباد است.

لاریجانی شب گذشته نیز در جمع کارکنان سفارت ایران در اسلام آباد با اشاره به فراهم شدن فرصت های جدید همکاری بین پاکستان و ایران گفت: سفارتخانه ها باید نقش بیشتری برای توسعه اقتصادی  دو کشور بر عهده گیرند.

وی افزود: همه کشورهای منطقه برای کمک به حل بحران تروریسم اشتراک نظر دارند.

فارس 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها