معاون اف بی آی بعد از انتقادات تند ترامپ و حزب جمهوری خواه، سال آینده خود را بازنشسته می کند

معاون اف بی آی بعد از انتقادات تند ترامپ و حزب جمهوری خواه، سال آینده خود را بازنشسته می کند
يکشنبه 3 دی 1396 - 18:37

روزنامه یو اس ای تودی نوشت: آندرو مک کیب معاون موقت رئیس اداره پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی)، که مورد انتقاد تند رئیس جمهوری و نمایندگان حزب جمهوری خواه قرار گرفته است، اوایل سال آینده بازنشستگی خود را اعلام خواهد کرد.

العالم - آمریکا

این روزنامه افزود: یک مقام رسمی که مایل به انتشار نامش نبود، اعلام کرد:مک کیب که پس از اخراج جیمز کومی مدیر پیشین این سازمان، بطور موقت مدیریت اجرایی آن را عهده دار شده است، با حملات و اتهام هایی از سوی ترامپ و حزب جمهوری خواه مبنی بر دست داشتن اف بی آی در پرونده های مربوط به دستکاری تحقیقات در مورد ایمیل های هیلاری کلینتون و همچنین ارتباط کمپین انتخاباتی ترامپ با روسیه روبرو شده است.

این روزنامه افزود: از میان این اتهامات، موضوع کنار کشیدن از پرونده تحقیقات مربوط به کلینتون به چشم می خورد، همسر مک کیب در سال 2005زمانی که برای انتخابات ایالتی مجلس سنا نامزد شده بود، مبلغ 675 هزار دلار از طرف حزب دمکرات دریافت کرده بود.

ترامپ روزیکشنبه درتوییترنوشت:'چطور می‌شود اندرو مک ‌کیب، معاون وقت اف‌ بی ‌آی، مردی که به همراه جیمزکومی مسوول تحقیقات' ساختگی ' در باره هیلاری کلینتون بودند (شامل 33 هزار ایمیلی که غیر قانونی حذف شد)، 700 هزار دلار بابت کمپین همسرش از سوی دست‌ نشانده‌های کلینتون حین تحقیقات پول دریافت کند؟'

به عقیده ترامپ، مک کیب با اعلام تصمیم خود مبنی بر بازنشستگی قریب الوقوع با حقوق و مزایای کامل به دنبال فرار از این اتهامات است.

توییت ترامپ گزارشی را از سوی واشنگتن پست به همراه داشت که بر اساس آن ، مک کیب که در سال 1996 به اف بی آی ملحق شده قصد دارد طی ماه های آینده با مزایای کامل بازنشسته شود.

این روزنامه در تارنمای خود ادامه داد: ترامپ که در سال جاری پس از اخراج جیمز کومی برای مدت سه ماه از مک کیب به عنوان جانشین موقت وی استفاده کرد ، در ماههای اخیر به طور مکرر از مک کیب انتقاد کرده است.

ترامپ سپس در توئیت دیگری انتصاب مجدد بیکر را هدف گرفت و نوشت: اوه جیمز بیکر وکیل ارشد اف‌ بی‌ آی مجددا منصوب شد!

حملات و اتهام های پی در پی این روزها به مقامات بلند پایه ی اف بی آی موجب شد جیمز کومی در مورد فضای چریکی حاکم بر سازمان اظهار تاسف کند.

در همین رابطه جیمز کومی، رئیس سابق اف‌ بی ‌آی در توییتی نوشت: بسیار ناراحت کننده است که در حال حاضر در زندگی سیاسی‌مان شاهد این هستیم که هر کسی ممکن است به خاطر اهداف حزبی مورد هدف قرار گیرد. جیمز بیکر که از سمت خود به عنوان مشاور حقوقی اف‌بی‌آی استعفا داد به مدت 25 سال خدمات شایانی به کشور ما ارائه داده و مستحق بهتر از اینها است. او برای تمام خدمتکاران ملت، همانند الگویی ستودنی است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها