مخالفت جمهوری‌خواهان با نامزدی دوبارۀ ترامپ

مخالفت جمهوری‌خواهان با نامزدی دوبارۀ ترامپ
دوشنبه 4 دی 1396 - 02:35

رئیس جمهور آمریکا، در صورتی که به عنوان نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 این کشور شرکت کند با رقابت افرادی در درون این حزب مواجه خواهد شد.

خبرگزاری فرانسه از واشنگتن گزارش داد: یک سناتور امریکایی در مصاحبه ای که روز یکشنبه انجام داد گفت در صورتی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در نظر داشته باشد به عنوان نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 این کشور شرکت کند با رقابت افرادی در درون این حزب مواجه خواهد شد.

سناتور جف فلیک Jeff Flake، که از جمله معدود سناتورهای جمهوری خواهی است که اخیرا به مجلس سنای آمریکا راه یافته اند و انتقادهای شدیدی از دونالد ترامپ به عمل آورده است، در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی ای.بی.سی. گفت: من بر این باورم که اگر دونالد ترامپ در نظر داشته باشد در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 نامزد شود و اگر وی همچنان بر مسیری که در پیش گرفته است اصرار ورزد، شمار زیادی از رای دهندگان آمریکایی به دنبال گزینه ای غیر از وی خواهند بود.

فلیک گفت: اگر ترامپ بار دیگر نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 شود، این احتمال وجود دارد که ما به سراغ حمایت از یک نامزد مستقل برویم.

این سناتور آمریکایی خاطرنشان کرد این احتمال هم وجود دارد که حزب جمهوری خواه نامزدی وی در انتخابات مقدماتی درون حزبی را به چالش بکشد.

البته، در اغلب موارد روسای جمهوری آمریکا که دوره اول ریاست جمهوری خود را به پایان می رسانند به عنوان نامزد حزب متبوع خود در دور دوم معرفی می شوند، هر چند چالش های درون حزبی نسبت به وی نیز غیرمعمول نیست.

در سال 1980، جیمی کارتر، رئیس جمهور دموکرات آمریکا، از سوی سناتور دموکرات تد کندی در انتخابات درون حزبی حزب دموکرات به چالش کشیده شد. چهار سال پیش از آن نیز جرارد فورد، رئیس جمهور جمهوری خواه آمریکا، از سوی رونالد ریگان جمهوری خواه در انتخابات درون حزبی حزب جمهوری خواه به چالش کشیده شد.

سناتور فلیک از جمله معدود سناتورهای جمهوری خواه آمریکاست که آشکارا از ترامپ و سیاست های وی انتقاد می کند.

فلیک در پاسخ به این پرسش که آیا وی در نظر دارد در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا نامزد شود یا خیر گفت: من هیچ چیزی را رد نمی کنم، اما هنوز چنین قصدی ندارم.

از سوی دیگر، چارلی دنت Charlie Dent، از اعضای جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا، نیز روز شنبه گفت حزب جمهوری خواه نباید به طور چشم بسته از ترامپ حمایت کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها