توجیه امارات برای منع ورود زنان تونسی به این کشور

توجیه امارات برای منع ورود زنان تونسی به این کشور
دوشنبه 4 دی 1396 - 11:09

یک مقام اماراتی مدعی شد که تصمیمات اتخاذ شده طی چند روز گذشته در خصوص ممانعت از ورود زنان تونسی به هواپیماهای اماراتی به دلیل اطلاعات امنیتی بوده است.

العالم ـ آسیا

«انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات در صفحه توییتر خود بدون ارائه توضیحات بیشتر درباره ممانعت از ورود زنان تونسی به هواپیماهای اماراتی تنها نوشت «ما با برادرانمان در تونس درباره اطلاعات امنیتی در تماس بودیم و تدابیر محدودی اتخاذ شد».

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، قرقاش همچنین ضمن تأکید بر اینکه «ما به زنان تونسی احترام می‌گذاریم» خواستار اجتناب از هر گونه تلاش برای مغالطه‌کاری شد.

به گزارش فارس، اظهارات این مقام اماراتی در حالی است که تصمیم امارات درباره ممانعت از سوار شدن زنان تونسی به هواپیماهای اماراتی طی چند روز گذشته باعث خشم مردم تونس شده و وزارت حمل و نقل این کشور نیز دیشب اعلام کرد که ورود هواپیماهای اماراتی به فرودگاه تونس را ممنوع کرده است.

دولت تونس نیز اعلام کرد که از سفیر امارات درباره این مسئله توضیح خواسته اما وی گفته است که «این تصمیم محدود و گذرا بوده و تمامی زنان تونسی توانسته‌اند سوار هواپیماهای اماراتی شوند».

با این وجود اخبار رسیده از بیروت و ابوظبی حاکی از استمرار ممانعت زنان تونسی از سوار شدن به هواپیماهای اماراتی حکایت دارد تا حدی که سفیر تونس در امارات مستقیما در فرودگاه حاضر شده و با میانجی‌گری باعث سوار شدن زنان تونسی به هواپیماهای اماراتی شده است.

پربیننده ترین خبرها