بازگشت زندگی طبیعی به دو شهر « خان ارنبه » و « البعث » سوریه

دوشنبه 4 دی 1396 - 19:20

زندگی عادی و طبیعی به رغم برخی اقداماتی که گروه های مسلح مرتبط با رژیم صهیونیستی هر از چندگاهی در نقض توافق منطقه عاری از خشونت انجام می دهند بار دیگر به دو شهر خان ارنبه و البعث سوریه بازگشت.

العالم- سوریه                   

توافق آتش بس و منطقه عاری از خشونت در دو شهر خان ارنبه و البعث در القنیطره وارد پنجمین ماه خود شده است و این توافق همچنان به قوت خود باقیست.

ساکنان القنیطره به توافق منطقه عاری از خشونت همزمان با برقراری امنیت و آرامش پایبند هستند و اقدامات و تلاش های گروه های مسلح تحت حمایت رژیم صهبونیستی بر زندگی عادی و طبیعی ساکنان این استان تاثیری نگذاشته است.

تثبیت توافق منطقه عاری از خشونت باعث خواهد شد کمیته های آشتی ملی سوریه پویا  و فعال شود.

خبرنگار العالم در گزارشی در این باره افزود ساکنان دو شهر خان ارنبه و البعث در استان القنیطره به توافق آتش بس و ایجاد منطقه عاری از خشونت بسیار برای ادامه وجود امنیت و آرامش امیدوارند و بدان دل خوش کرده اند.

البته بعضا گروه های تروریستی مسلح به رژیم صهیونیستی این توافق را نقض می کنند و تازه ترین مورد آن هدف قرار دادن هلال احمر سوریه در این منطقه است. مرکز هلال احمر القنیطره از تیررس حملات خمپاره ای و راکنی تروریست های مسلح در امان نماند و همین حملات باعث تخریب ان مرکز شد و تعداد زیادی از مواد غذایی و کمک های  بشردوستانه در آتش سوخت.

یکی از مسئولان محلی در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: گروه های تروریستی انبارهای حاوی کمک های بشردوستانه را هدف حملات راکتی و خمپاره ای قرار دادند و هر آن چه از مواد غذایی و پزشکی و دارو و غیره بود از بین بردند البته که هدف اصلی تروریست ها از این جنایت ها مانع تراشی در مسیر امداد رسانی و ارسال کمک برای شهروندان عادی نیازمند است.

خبرنگار العالم در ادامه این گزارش افزود البته حملات گروه های تروریستی مرتبط با رژیم صهیونیستی بر زندگی عادی و طبیعی شهروندان عادی تاثیری نگذاشته است. خیابان ها و بازارها مملو از مردم است و ساکنان در حالت عادی و طبیعی به کار و زندگی خود ادامه می دهند.

یک شهروند سوری گفت: اوضاع به طور کلی بسیار عالی و خوب است. زندگی در دو منطقه خان ارنبه و البعث به طور طبیعی جاریست.

پربیننده ترین خبرها