لاوروف: اقدامات ضدبرجامی آمریکا پیام زیان بار برای حل مساله کره شمالی است

لاوروف: اقدامات ضدبرجامی آمریکا پیام زیان بار برای حل مساله کره شمالی است
سه شنبه 5 دی 1396 - 02:43

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: اقدامات توام با ناراحتی و اعلام نگرانی آمریکا علیه برجام پیام زیان باری برای حل مساله دو کره و سران پیونگ یانگ است.

العالم-روسیه

وزیر امور خارجه روسیه گفت: با شرکای چینی در حال مذاکره برای هماهنگی در مورد اصول برقراری صلح و امنیت در شبه جزیره کره هستیم و این مذاکرات در مرحله سوم قرار دارد.

لاوروف در گفت وگو با شبکه تلویزیونی راشاتودی روسیه درباره مذاکرات صلح شبه جزیره کره افزود: در این باره که صحبت می کنیم نمی توانیم پیام های زیان باری را نادیده بگیریم که بر اثر اقدامات توام با نگرانی و ناراحتی آمریکا در باره برنامه هسته ای ایران و توافق های گرفته شده در این مورد در چارچوب برجام به پیونگ یانگ ارسال می شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه یادآورشد: زیر سئوال بردن برجام به معنای خدشه دار کردن توافق هایی است که منجر به بسته شدن برنامه هسته ای ایران شد.

وی ادامه داد: هر چند که آمریکا هنوز از برجام خارج نشده اما سر و صدای زیادی برپا کرده است. از این اقدامات آمریکا اعصاب همه ازجمله افرادی که به همراه آنها در مذاکرات (پیرامون برنامه هسته ای ایران) شرکت کردند خرد می شود.

پیشتر نیز وزیر امور خارجه روسیه نسبت به پیامدهای لغو برجام هشدار داده و گفته بود که توافق های مهم بین المللی از جمله برجام در معرض خطر قرار دارند که امیدوارم لغو نشوند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از لاوروف نوشت: اگر این توافق (برجام) لغو شود، پیامی نادرست نیز به افرادی خواهد داد که به حل مساله شبه جزیره کره امیدوارند.

همه اعضای گروه 1+5 به غیر از آمریکا از برجام حمایت می کنند و دونالد ترامپ به دلایل سیاسی و تحت فشارهای رژیم صهیونیستی و لابی آن در واشنگتن برجام را توافق بسیار بد خوانده و از تائید پایبندی ایران به این توافق خودداری کرده است.

ایرنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها