وزیر خارجه تونس: امارات عذرخواهی کرد

وزیر خارجه تونس: امارات عذرخواهی کرد
سه شنبه 5 دی 1396 - 11:04

وزیر امور خارجه تونس اعلام کرد که همتای اماراتی وی در تماس تلفنی از ملت تونس عذرخواهی کرده است.

العالم - تونس

«خمیس الجهیناوی» وزیر خارجه تونس می‌گوید که تصمیم دولت تونس درباره تعلیق پروازهای امارات به تونس و بالعکس یک تصمیم حاکمیتی و فنی است زیرا شرکت اماراتی به وظایف خود در خصوص روابط خارجه دو کشور عمل نکرده است.

الجهیناوی همچنین گفت که «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات در تماس تلفنی با وی از ملت تونس عذرخواهی کرده است اما ما خواستار عذرخواهی علنی هستیم.

طبق گزارش وبگاه «النشره»، وزیر خارجه تونس همچنین تصریح کرد که اماراتی درباره «اطلاعات امنیتی» سخن می‌گویند و تماس‌هایی بین دستگاه‌های مربوطه اماراتی و تونسی برای بررسی دقیق این اطلاعات در جریان است.

وی افزود: به وزیر اماراتی تأکید کردم که تونس تصمیمات دیگری اتخاذ نکرده و تصمیم وزارت حمل و نقل درباره تعلیق پروازهای هواپیمایی اماراتی نیز تا زمان مشخص شدن وضعیت، ادامه خواهد داشت.

رئیس دستگاه دیپلماسی تونس اظهار داشت که تصمیم امارات توهین‌آمیز و تبعیض علیه زنان تونسی است که این امر در روابط بین‌المللی معمول نیست.

اخیرا تصمیم امارات برای ممنوعیت ورود زنان تونسی به هواپیماهای اماراتی باعث ایجاد جنجال زیاد و خشم مردم تونس شده است و در حالیکه امارات مدعی است اطلاعاتی درباره احتمال ورود تروریست‌ها با گذرنامه زنان تونسی به امارات و انجام عملیات‌های تروریستی در اختیار دارد اما مقامات تونس این تصمیم امارات درباره زنان تونسی را توهین‌آمیز دانسته و وزارت حمل‌ونقل تونس نیز ورود هواپیماهای اماراتی به فرودگاه تونس را به تعلیق درآورده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها