اعتماد ميان جناح هاي مصري از دست رفته است

اعتماد ميان جناح هاي مصري از دست رفته است
جمعه 22 ارديبهشت 1391 - 09:09

قاهره (العالم) ـ نويسنده و روزنامه نگار مصري، همه پرسي درباره اصلاحات قانون اساسي در ماه مارس 2011 را عامل بروز شكاف سياسي در مصر دانست و اقدام عملي براي بازسازي اعتماد از دست رفته ميان جناح هاي مصري را خواستار شد.

"جمال فهمي" روز جمعه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: گروه هاي حامل انديشه هاي اسلام سياسي، از جنبه كارايي و كنار آمدن با نظر مخالف با ساير گروه ها تفاوت و تنوع بيشتري دارند.

وي افزود: گوهر دموكراسي ، رقابت سياسي ميان نيروهاي مختلف جامعه است. متاسفانه همه پرسي درباره اصلاح قانون اساسي كه در مارس 2011 صورت گرفت، موجب بروز شكاف در جامعه شد. گروهي از اسلام گرايان يعني اخوان المسلمين و برخي سلفي ها شتاب زده عمل كردند و سعي كردند از كشتي ملي گرايي پياده شده ، زودتر به ساحل برسند.

فهمي با بيان اين كه هميشه براي بازيابي وحدت و ائتلاف فرصت هست، چيدن چنين ثمره اي را منوط به حسن نيت و صرف كردن فعل خواستن دانست.

وي مي گويد اشاره هايي كه از سوي برخي از گروه هاي جريان اسلام گرا مي شود، مثبت نيست و كمكي به بازسازي اعتماد از دست رفته نمي كند. در واقع احساس مي شود كه اينان قصد دارند حاكميت را به احتكار خود در آورند.

اين روزنامه نگار مصري تاكيد كرد: اعتمادسازي ، از طريق موضع گيري هاي عملي و واقعي و ملموس صورت مي گيرد نه از طريق تعهدات كلامي كه هيچ گونه پشتوانه عملي ندارند.

وي سپس با بي اهميت دانستن نقش رسانه ها در يكسره كردن اوضاع در عرصه سياسي و انتخاباتي مصر، اظهار داشت: عوامل خارجي نقشه مي كشند و توطئه مي كنند و هرگونه كه بخواهند اعمال نفوذ مي كنند اما در نهايت ، اين نيروهاي داخلي هستند كه با مجال دادن يا مجال ندادن به بيگانگان فضا را براي دخالت آنان فراهم و يا عرصه را بر آنها تنگ مي كنند.

انتخابات رياست جمهوري مصر 23 و 24 ماه مي جاري (3 و 4خرداد)  برگزار مي شود و طي آن 13 نامزد براي دست يافتن به كرسي رياست جمهوري با هم رقابت خواهند كرد.
10-20:55

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها