کرملین: روسیه آمادگی میانجیگری میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ را دارد

کرملین: روسیه آمادگی میانجیگری میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ را دارد
سه شنبه 5 دی 1396 - 14:41

سخنگوی کرملین از آمادگی روسیه برای میانجیگیری میان آمریکا و کره شمالی به منظور کمک به رفع مسئله اتمی پیونگ‌یانگ خبر داد.

العالم - اروپا

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین تصریح کرد که مسکو آمادگی دارد در صورت لزوم یا درخواست طرفین، میان آمریکا و کره شمالی میانجیگری کند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اوایل ماه دسامبر در حین یک تماس تلفنی از مسکو درخواست کرده بود که به حل بحران اتمی کره شمالی کمک کند.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک در این خصوص گزارش کرد: «ما از آمادگی روسیه در صورت لزوم و خواست دو طرف، حرف می‌زنیم. میانجی شدن میان دو طرف تنها بر اساس خواست شخصی، غیرممکن است. این امر به خواست دو طرف نیاز دارد».

وی ادامه داد: «از زمان تبادل لفاظی‌های تقابلی که بین واشنگتن و پیونگ‌یانگ صورت می‌گیرد، آمادگی روسیه برای باز کردن مسیر برای کاهش تنش‌ها بسیار واضح و روشن بوده است».

ترامپ در حین مکالمه تلفنی اوایل دسامبر از «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه خواست تا به حل موضوع هسته‌ای کره شمالی کمک کند.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت که واشنگتن می‌تواند بر حمایت مسکو در خصوص این موضوع تکیه کند و اهمیت زیادی برای این مسئله قائل است.

از طرف دیگر، «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن آمادگی دارد تا در هر زمان بدون هرگونه پیش شرطی با کره شمالی وارد مذاکره شود اما تأکید کرد که تلاش دیپلماتیک باید با یک جایگزین نظامی بسیار معتبر، مورد حمایت قرار گیرد.

با اینحال، طبق گفته «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی ترامپ، «تمامی گزینه‌ها در خصوص اوضاع شبه‌جزیره کره بر روی میز قرار دارد».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها