تجلیل از خبرنگاران مجاهد معاونت برونمرزی به مناسبت پایان سیطره داعش در عراق و سوریه

تجلیل از خبرنگاران مجاهد معاونت برونمرزی به مناسبت پایان سیطره داعش در عراق و سوریه
سه شنبه 5 دی 1396 - 17:01

آیین تجلیل از 6 سال مجاهدت رسانه ای خبرنگاران معاونت برونمرزی امروز سه شنبه پنجم دیماه در سالن رضوان مرکز بسیج سازمان صداوسیما برگزار شد.

العالم  - در پی پیروزی تاریخ ساز جبهه مقاومت اسلامی عراق و سوریه بر فتنه تروریسم تکفیری و پایان یافتن سیطره داعش، آیین" تجلیل از شش سال مجاهدت رسانه ای خبرنگاران معاونت برونمرزی صداوسیما"، امروز سه شنبه پنجم دی‌ماه با همکاری معاونت برونمرزی صداوسیمای جمهوری اسلامی برگزار شد.

این مراسم با حضور معاون برون‌مرزی، مدیران این معاونت، اتباع خارجی و خانواده های خبرنگاران میادین نبرد علیه داعش در سالن رضوان مرکز بسیج سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی برگزار شد.

دکتر پیمان جبلی معاون برونمرزی با خوشامد گویی به مهمانان و خبرنگاران مجاهد در عرصه های جنگی و تشکر از برگزار کنندگان این مراسم، آن را فرصتی برای قدردانی از زحمات و جانفشانی های خبرنگاران معاونت برونمرزی توصیف و تاکید کرد هیچگاه نمی توان به شایستگی قدردان زحمات و ایثارگری های این عزیزان باشیم و دین خود را تمام و کمال اداء کنیم.

دکتر پیمان جبلی معاون محترم برونمرزی

دکتر جبلی گفت: همانطور که در ایام الله عید فطر به خاطر پشت سرگذاشتن یک ماه روزه داری و سربلندی در پیشگاه خدا، جشن می گیریم و در عید قربان بعد از ادای اعمال فریضه حج، حاجیان در صحرای منی و تمام مسلمانان در سراسر دنیا نماز شکر می خوانند و از خداوند برای توفیق زیارت خانه خدا سپاسگزاری می کنند، امروز  هم به یمن سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی و افتخارآفرینی رسانه های مقاومت در مبارزه با تروریسم تکفیری، می تواند یک "یوم الله" باشد.

معاون برونمرزی تاکید کرد: امروز مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، سیدحسن نصرالله سید جبهه مقاومت و سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی سربلند هستند.

دکتر جبلی تصریح کرد: امروز روزخدا و یوم الله است و باید آن را جشن بگیریم چرا که خداوند این توفیق را به ما هدیه داده است که در برابر دنیای کفر و استکبار سربلند شویم به طوری که همگان به پیروزی جبهه مقاومت اذعان کنند.

معاون برونمرزی گفت: این افتخار و پیروزی را همکارانی برای ما رقم زدند که در میدان نبرد جانشان را کف دستشان گذاشتند و از مرگ نهراسیدند و تمام سختی ها را به جان خریدند که یکی از این مصادیق آقای حسین مرتضی خبرنگار شبکه العالم معاونت برونمرزی در سوریه که حدود 6 سال از خانواده خود دور است و در این مدت هم  سه بار زخمی شده اما میدان را ترک نکرده است، یا شهید مایا ناصر و سرنا شیم که تا آخرین روز فعالیت خود در عرصه خبرنگاری، افشاگری درباره جنایات گروه تروریستی داعش را رها نکردند و با اهدای خود در راه اسلام به فیض شهادت رسیدند، همچنین برادر عزیزمان حیدرقاسم خبرنگار العالم در عراق که ایشان هم زخمی شدند و بسیاری از برادران و خواهران خبرنگار که در کمال ایثار و فداکاری صحنه را ترک نمی کنند.

معاون برونمرزی خاطرنشان کرد: در کنار این عزیزان، تمام اصحاب رسانه مقاومت و همه مجاهدان طریق رسانه تلاش کردند تا امروز این پیروزی رقم خورد.

معاون برونمرزی خاطرنشان کرد: اگر اواخر سال 1389 (اوایل سال 2011) را به یاد بیاوریم زمانی که کشور سوریه هدف یک توطئه و فتنه بزرگ قرار گرفت، زمانی که با خیانت برخی از افراد در عراق، شهر موصل سقوط کرد و به دست تروریسم تکفیری داعش افتاد، آن زمان که بسیاری از مناطق سرزمین های عراق و سوریه تحت سیطره تاریک و خبیث داعش و گروههای تروریستی قرار گرفت بسیاری عقب نشستند و کم آوردند و می گفتند باید بپذیریم سوریه و عراق به دست تکفیری های داعش افتاد و از دست مردم این کشورها خارج شد به یاد بیاوریم برگزاری کنفرانس ها در حمایت از مردم سوریه که بدون هیج نتیجه ای پایان می یافت و همزمان تمام دنیا حمایت های خود را در تمامی ابعاد و جنبه ها به میدان آوردند تا نقشه و مسیر خود را برای سرنگونی دولت قانونی سوریه اجرایی کنند.

معاون برون مرزی افزود: در این سالها شاهد بودیم رسانه هایی که خود را نمونه روزنامه نگاری و ژورنالیسم حرفه ای می دانستند اما تغییر جهت دادند و با شرکت در فتنه ای  بزرگ و برنامه ریزی شده به این تروریست های آدمکش ، عنوان سازمان حکومت اسلامی دادند.

جبلی تاکید کرد: پدیده خبیثتی که در این شش سال با آن مواجه بودیم انتقام سختی است که نظام سلطه از ملت های آزاده به خاطر پیروزی هایی که کسب کرده بودند؛ گرفت. انتقام از جمهوری اسلامی به این علت که در کشورمان نظام اسلامی برپا کردیم، انتقام از مردم و مقاومت لبنان که با ایستادگی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی ،  اسرائیل را با آن همه ادعا بی آبرو کرد. انتقام از مردم فلسطین که در جنگ غزه اسرائیل را منکوب کردند و به طور کلی انتقام از ملت های مسلمانی که حاکمان جائر را به زانو درآوردند.

جبلی با تاکید بر اینکه این یک نقشه ساده نبود و سالها برای آن برنامه ریزی شده بود، افزود: این نفوذ نه تنها در میدان جغرافیایی بلکه در اندیشه و فکرها هم رخنه کرده بود و گروه وهابی داعش با فریب جوانان و اقشار محروم و انحراف تفکر آنها سعی داشت اسلام را به یک فتنه مذهبی تبدیل کند.

به گفته معاون برونمرزی، این فتنه بسیار پیچیده و عمیق بود و علاوه بر تصرف سرزمینی، تصرف فکر، اندیشه و روح جوانان را هم دربرگفته بود و ما افتخار می کنیم که تبیین چهره خبیثت گروههای تروریستی وهابی داعش و گروه جبهه النصره توسط رسانه های جمهوری اسلامی به جهانیان نشان داده شد و پرده و نقاب از چهره قدرتمندان نظام سلطه که بدنبال تخریب چهره اسلام بودند ، فرو ریخت.

دکتر جبلی تاکید کرد: با آنکه در میدان مقابله با دشمنان امکانات ما در مقایسه با رسانه های رقیب بسیار محدودتر است اما با الطاف خدا، توانستیم با تمام قوا روشنگری کنیم و این تنها از جانب خدا میسر شد.

جبلی در پایان بار دیگر با تبریک به فعالان حوزه رسانه و خبرنگاران تاکید کرد: آنچه که از توان و دست و دلمان برمی آید باید برای تکریم این عزیزان انجام دهیم که خالصانه آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت و رسانه ملی را تقویت و حفظ کردند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها