مأموریت اصلی روسیه در سوریه چیست؟

مأموریت اصلی روسیه در سوریه چیست؟
چهارشنبه 6 دی 1396 - 12:36

وزیر امور خارجه روسیه مأموریت اصلی روسیه در سوریه را تشریح کرد.

العالم- سوریه 

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد که مأموریت اصلی روسیه برای مبارزه با تروریسم در سوریه، نابودی جبهه‌النصره است.

وی درباره کنگره گفت‌وگوهای ملی سوریه که قرار است به زودی در سوچی برگزار شود، گفت که مسکو شاهد حمایت گسترده‌ای از این نشست بوده است.

وزیر امور خارجه روسیه، همچنین ادامه داد:‌«ضربه سنگینی به داعش در سوریه وارد شده است و مبارزه اصلی پشت سرگذاشته شده است».

بنا به گزارش خبرگزاری تاس، لاوروف در نشست با «احمد جربا» رئیس جریان معارض «الغد» تصریح کرد که وظیفه مهم مبارزه با تروریسم در سوریه، ریشه‌کن کردن گروه تروریستی جبهه النصره است.

وی اینگونه گفت: «واضح است که مبارزه اصلی (علیه داعش) به پایان رسیده است. هم‌اکنون، قطعاً هدف مهم ضدتروریستی، شکست جبهه‌النصره است».

لاوروف ادامه داد که گروه تروریستی جبهه‌النصره برای مبارزه با ارتش سوریه کمک‌های خارجی دریات می‌کند و توضیح داد: «ارتش سوریه و همپیمانان این کشور با کمک ما، اعضای جبهه‌النصره را از کشور بیرون کرده‌اند. با اینحال، آنها همچنان در حال مقاومت کردن هستند و تا جایی که می‌دانم این مقاومت به واسطه کمک‌هایی است که از خارج دریافت می‌کنند».

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها