کردهای تحت حمایت آمریکا در شمال سوریه «ارتش» تشکیل دادند

کردهای تحت حمایت آمریکا در شمال سوریه «ارتش» تشکیل دادند
چهارشنبه 6 دی 1396 - 16:24

یک فرمانده کُرد مدعی شد که کُردهای تحت الحمایه واشنگتن، گروه موسوم به «ارتش شمال سوریه» را تشکیل داده‌اند که وظیفه آن حمایت از مرزهای شمال این کشور خواهد بود.

العالم-سوریه

گروههای کُرد تحت حمایت آمریکا در شمال سوریه از جمله نیروهای دموکراتیک سوریه، یگانهای مدافع خلق و چند گروه دیگر همچنان دست به تحرکات تنش‌زا علیه دولت این کشور می‌زنند و ائتلاف موسوم به ضد داعش نیز از آنان حمایت می‌کند.

شبکه خبری «رووداو» گزارش داد که کُردهای تحت حمایت واشنگتن، گروهی موسوم به «ارتش شمال سوریه» را تشکیل داده‌اند.

«سیابند ولات» فرمانده کل گروه موسوم به «نیروهای حمایت از شمال سوریه» اعلام کرد که ارتش شمال سوریه در حال شکل‌گیری است و تعداد عناصر حاضر در آن به 100 هزار نفر خواهد رسید.

ولات با این ادعا که ارتش مذکور، وظیفه حراست از مرزهای سوریه را بر عهده خواهد داشت، تصریح کرد که این گروه از آغاز 2014 تشکیل و نیروهای وابسته به آن در شمال سوریه مستقر شدند، ولی در حال حاضر به صورت ارتش سازماندهی خواهد شد.

وی اعلام کرد که در مناطق «کوبانی، عفرین، منبج، الطبقة و الجزیره» اردوگاههایی برای آموزش دختران و پسران جوان دایر خواهد شد و دایره فعالیت آنان، شامل استانهای رقه، دیرالزور، شمال و شمال شرق سوریه نیز خواهد بود.

این فرمانده کُرد با اشاره به تداوم همکاری با ائتلاف آمریکا مدعی شد: «از این به بعد، ترکیه، سوریه یا هیچ کشور دیگری نخواهد توانست به اراضی ما تجاوز کند».

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه گفته بود که گروه نیروهای دموکراتیک سوریه (که بیشتر عناصر آن کُرد هستند)، داعش جدیدی به شمار می‌رود که آمریکا از آن حمایت می‌کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها