کمک بزرگ اعراب به اقتصاد اسرائیل

کمک بزرگ اعراب به اقتصاد اسرائیل
شنبه 23 ارديبهشت 1391 - 09:27

روزنامه الرأي کويت در گزارشي از واردات بسيار گسترده کالاهاي مصرفي توليد رژيم اشغالگر به کشورهاي عربي پرده برداشت.

به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه الرأی کویت در گزارشی مفصل برای اینکه گناه واردات بسیار گسترده کالاهای تولید رژیم اشغالگر را به گردن زنان مصرف کننده در کشورهای عربی بیندازد، نوشت: زنان کویتی و کشورهای عربی بدون آگاهی از اقتصاد اسرائیل حمایت می کنند .. این خلاصه تحقیقاتی است که در باره رواج وارداتی است که اقتصاد دانان اسرائیلی در پس پرده آن قرار گرفته اند.

در این گزارش آمده است: اخیرا اسناد و مدارک بسیاری منتشر شده که برخی از آنها در مطبوعات آمریکایی درباره راهبرد یهودیان انعکاس یافته است؛ در کتاب "عصر طلایی دستاوردهای یهود" و گزارشهایی که از سوی اسرائیل منتشر شده، بسیار توصیه شده است که به جای تجارت عادی به بازرگانی الکترونیکی روی آورده شود، چراکه بسیاری از کشورهای عربی در قوانین خود کالاهای اسرائیلی را تحریم کرده اند.

اما با وجود این تحریم ها، بر اساس گزارش اخیر روزنامه صهیونیستی "هاآرتص"، منطقه خاورمیانه و بویژه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، به بازاری بسیار مهم و درحال توسعه برای اسرائیل تبدیل شده است.

در همین راستا یک شرکت اسرائیلی تولید لباس با نام تجاری "مودا اپراندی" برای فروش و بازاریابی تولیدات خود در کشورهای عربی مانند کویت از طریق شبکه های اینترنتی به تبلیغ کالاهای خود می پردازد، و برای حل مشکل صادرات مستقیم تولیدات خود به کویت و دیگر کشورهای عربی، کالاها را از طریق آمریکا و با عنوان "وارد شده از آمریکا" به کویت می فرستد.

بر اساس این گزارش، میزان درخواستها برای خرید اینترنتی کالاهای تولیدی شرکت مذکور از مرز 120 هزار مورد در کل دنیا فراتر رفته، که مقادیر قابل توجهی از این درخواستها از کشورهای عربی منطقه بوده است .. کالاهایی که میانگین قیمت هرکدام از آنها 5 تا 50 هزار دلار گزارش شده است. بعنوان مثال میانگین بهای یک کیف زنانه از اینگونه مارکهای فاخر، حدود 15 هزار دلار است.

کشورهای عربی درحالی درقبال مسأله واردات گسترده کالاهای اسرائیلی سکوت کرده اند که چند ماه پیش سیاستمداران و علمای وابسته به دربار در برخی کشورهای عربی علاوه بر تحریم اقتصاد سوریه، در واکنش به حمایت چین و روسیه از راهکار سیاسی در سوریه و مخالفت آنها با دخالت نظامی در این کشور، خواستار تحریم کالاهای چینی و روسی شدند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها