وزارت خارجه سوریه: اردوغان به دنبال تبرئه خود از جنایت‌هایش است

وزارت خارجه سوریه: اردوغان به دنبال تبرئه خود از جنایت‌هایش است
چهارشنبه 6 دی 1396 - 19:35

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که یک بار دیگر رئیس جمهوری ترکیه به گمراه ساختن افکار عمومی جهان ادامه داد تا در تلاشی مذبوحانه خود را از جنایت‌هایی که در حق مردم سوریه مرتکب شده است، تبرئه کند.

العالم-سوریه

این منبع رسمی مسئول در وزارت خارجه سوریه که نامش فاش نشده است روز چهارشنبه به سانا گفت: «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه بار دیگر سخنان پوچ و بیهوده ای را برای گمراه کردن افکارعمومی مطرح کرد تا در تلاشی مذبوحانه خود را از جنایت هایی که در حق مردم سوریه از طریق ارائه حمایت های نامحدودش به شکل های مختلف به گروه های تروریستی در سوریه کرده، مبرا کند. این مسئله برای همه مردم جهان آشکار شده است. اردوغان مسئول اصلی ریخته شدن خون مردم سوریه، تجاوز به خاک و لشکرکشی نیروهایش به اراضی این کشور است که چیزی جز حمایت از تروریسم تکفیری و تاکید بر بلندپروازی های توسعه طلبانه اش نیست.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در سفر چند روزه خود به قاره آفریقا، امروز وارد تونس شد و در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «باجی قائد السبسی» رئیس جمهوری تونس، گفت: نمی توانیم بشار اسد را به عنوان بخشی از راه حل بحران سوریه بپذیریم.

این منبع سوری در ادامه افزود: اردوغان که ترکیه را به زندان بزرگی تبدیل کرده و بر دهان صاحبان فکر، روزنامه نگاران و هر کس که با وی و سیاست های ویرانه گرایانه اش مخالف است، مهر سکوت زده است. سیاست هایی که نه تنها به ضرر سوریه است بلکه نتایج فاجعه آمیزی نیز برای خود ترکیه به همراه دارد. این اردوغان، صلاحیت و اعتبار، پند و موعظه کردن دیگران را ندارد؛ دیگر هیچ کس به او توجهی نمی کند، بلکه برعکس هر بار او را محکوم می کنند. این نشانگر میزان تنش و سردرگمی است که او در نتیجه این سیاست های تند و خشن، دچارش می شود.

این منبع سوری در پایان گفت: جنون عظمت و توهمات گذشته ای که هنوز در اردوغان وجود دارد، باعث شده که فراموش کند امپراطوری او از بین رفته و دیگر باز نمی گردد. کشورها دیگر ایالت های تابع او نیستند و ملت های آزاده، گزینه ها و تصمیمات ملی خود را دارند و حاکیمت خود دفاع می کنند و هرگز به اردوغان اجازه نمی دهند که به هیچ شکلی در امور داخلی آن ها دخالت کند. رئیس جمهوری ترکیه به زودی خواهد فهمید که قدرتش برای تخریب، همان دردها و رنج هایی را برای او به بار خواهد آورد که او برای دیگران ایجاد کرد.

پربیننده ترین خبرها