کارشناس روس: مذاکرات ژنو برای سوریه فایده‌ای نداشت

کارشناس روس: مذاکرات ژنو برای سوریه فایده‌ای نداشت
پنج‌شنبه 7 دی 1396 - 05:39

کارشناس سیاسی روسی گفت: کنفرانس ژنو برای حل بحران سوریه هیچ سودی نداشته است.

العالم - سوریه

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، یوگنی سدیروف در گفتگو با این شبکه از مسکو درباره سیاست های روسیه در سوریه و در پاسخ به این پرسشی درباره این که «مقامات روسیه گفته اند در سال آینده با گروه جبهه النصره در سوریه مبارزه می کنند» گفت: این موضع روسیه به این معناست که روسیه عزم و اراده قوی برای مقابله با گروه های تروریستی در سوریه دارد. همان طور که مقامات نظامی و سیاسی روسیه می گویند داعش نابود شده است، امروز درگیری ها به عناصر باقی مانده گروه جبهه النصره منتقل می شود. یکی از بخش های دشوار ماموریت روسیه در نبرد با جبهه النصره این است که عناصر این گروه در مناطقی حضور دارند که در سیطره معارضان سوری قرار دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که روسیه امیدوار است کنفرانس صلح سوریه در سوچی نتایج مثبتی داشته باشد ولی آمریکا بر روند ژنو تاکید دارد، چگونه می توان مواضع روسیه و آمریکا را به یکدیگر نزدیک کرد، گفت: مذاکرات ژنو ثابت کرده که نتوانسته است به هیچ نتیجه ای برسد و به این دلیل باید از روند مذاکراتی جدیدی استفاده کرد و سوچی شرایط مناسبی برای رسیدن به این هدف دارد. من فکر می کنم تلاش های آینده درباره فراهم کردن مقدمات مذاکرات سوچی بوده چرا که دشوار است در نشست های دو روزه سوچی درباره همه موضوعات گفتگو کرد. پیش بینی می شود بیش از یک هزار و پانصد نفر در این کنفرانس شرکت کنند و اگر قرار باشد نیمی از این افراد سخنرانی کنند، یک هفته نیز برای شنیدن این سخنان کم است.

سدیروف در پاسخ به این پرسش که برخی از معارضان سوری مخالفت خود را از شرکت در کنفرانس سوچی اعلام کرده اند، آیا شرکت نکردن این افراد می تواند بر مذاکرات سوچی تاثیر داشته باشد،گفت: شکی در این نیست که این وضع تاثیر منفی بر روند سوچی خواهد داشت ولی به نظر می رسد همه معارضان مخالف این کنفرانس نیستند و نمی خواهند این کنفرانس را به صورت کامل تحریم کنند. برخی از خبرها به اختلافات در میان معارضان سوری اشاره دارد و تا کنون هیئت عالی مذاکرات معارضان موضع خود را درباره شرکت در این کنفرانس اعلام نکرده بنابراین بسیار زود است درباره این مسئله سخن گفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها