آغاز فصل جدیدی از روش‌های نوین تشخیص سرطان

آغاز فصل جدیدی از روش‌های نوین تشخیص سرطان
پنج‌شنبه 7 دی 1396 - 13:57

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی از تمرکز پژوهش‌های کاربردی این سازمان بر بیماری‌های هپاتیت، HTLV1، سلول‌های بنیادی، پزشکی مولکولی و سرطان خبر داد.

العالم-ایران/علمی

دکتر حمیدرضا بیدخوری در آیین افتتاح "سمینار علمی فلوسایتومتری، کاربردهای درمانی و آخرین دستاوردهای تکنیکی" افزود: این نشست فصل جدیدی از فعالیت‌های مرکز خدمات تشخیص طبی جهاددانشگاهی خراسان رضوی در ارائه خدمات تخصصی نوین در تشخیص سرطان است. ما در جهاددانشگاهی استان تمام تلاش‌مان این است که دانش‌ تجمیع شده و دانش فنی به دست آمده از پژوهش‌های این حوزه در اختیار پزشکان و مردم قرار گیرد.

وی بر حفظ و تقویت ارتباط بین بخش‌های بالینی و پاراکلینیکی تاکید و خاطرنشان کرد: امیدواریم با این ارتباط، کیفیت و سطح تشخیص بیماری‌های مختلف از جمله سرطان را افزایش دهیم.

معاون پژوهش و فناوری سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی اعلام آمادگی کرد ارتباط مستمر علمی بین پزشکان و مرکز تشخیص طبی جهاددانشگاهی در این حوزه برقرار شود.

در ادامه، دکتر ابوالقاسم الهیاری، دبیر علمی "سمینار علمی فلوسایتومتری، کاربردهای درمانی و آخرین دستاوردهای تکنیکی" گفت: از زمانی که فلوسایتومتری در اختیار سیستم پزشکی قرار گرفت، انقلابی در تشخیص بیماری‌های صعب العلاج و به ویژه سرطان ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه تشخیص‌های دقیق‌تر، درمان بهینه بیماران را همراه خواهد داشت، ادامه داد: در بعضی موارد تشخیص‌های اشتباه منجر به پیش آگهی بد بیماران مبتلا  می‌شود.

الهیاری خاطرنشان کرد: امیدواریم با استفاده از فلوسایتومتری علاوه بر تشخیص دقیق بیماری‌ها، شاهد ارتباط مستمر  بین بخش‌های بالینی و علوم پایه باشیم.

"سمینار علمی فلوسایتومتری، کاربردهای درمانی و آخرین دستاوردهای تکنیکی" که توسط معاونت پزشکی و گروه پژوهشی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی جهاددانشگاهی خراسان رضوی با همکاری گروه هماتولوژی و انکلوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال برگزاری است دارای امتیاز بازآموزی برای گروه‌های داخلی، فوق تخصص‌های هماتولوژی و انکلوژی، پاتولوژی، کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکترای علوم آزمایشگاهی، ارشد و دکترای بیوشیمی بالینی است.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها