ائتلاف سعودی، سازمان ملل را به جانبداری از یمن متهم کرد

ائتلاف سعودی، سازمان ملل را به جانبداری از یمن متهم کرد
جمعه 8 دی 1396 - 10:12

ائتلاف سعودی مدعی شد بیانیه 'جیمی مک گولدریک' مسئول هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل متحد در یمن، در خصوص حمله نیروهای این ائتلاف به سرکردگی عربستان به غیر نظامیان یمن، جانبداری از جنبش انصارالله است.

العالم - یمن

به گزارش روز جمعه شبکه خبری المیادین، ائتلاف سعودی، بیانیه 'مک گولدریک' را که به حمله ائتلاف سعودی به بازاری در تعز اشاره کرده بود، جانبداری از انصارالله یمن خواند.

'ترکی المالکی' سخنگوی ائتلاف سعودی ادعا کرد: بیانیه 'مک گولدریک'، نشانگر سیاسی کردن وظیفه انسانی موکول شده به وی و تداوم تحریف افکار عمومی بین المللی است.

'المالکی' همچنین مدعی شد 'مک گولدریک' عامدانه نام 'انصارالله 'را در اقدامی مغایر با قطعنامه شورای امنیت و بیانیه های سازمان ملل متحد، ذکر کرد.

سازمان ملل متحد روز گذشته (پنجشنبه) اعلام کرد: 68 غیر نظامی در دو حمله هوایی روز سه شنبه ائتلاف سعودی به یمن کشته شده اند. 

'مک گولدریک' در بیانیه خود افزود: حمله هوایی اول نیروهای ائتلاف، بازاری را در منطقه الحیمه شهر تعز هدف قرار داد که بر اثر آن 54 غیر نظامی از جمله هشت کودک کشته شدند و حمله هوایی دوم، به یک مزرعه در الحدیده صورت گرفت که 14 عضو یک خانواده در آن قربانی شدند.

یک منبع ارتش یمن به المیادین گفت که حمله موشکی روز گذشته (پنجشنبه) نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با شلیک موشک قاهر ام دو، اردوگاه الرویک وابسته به ائتلاف سعودی در استان مارب شرق یمن را هدف قرار داد.

این منبع افزود: این موشک به دقت به هدف اصابت کرد و خسارت هایی به نیروهای طرفدار عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و ائتلاف سعودی وارد کرد، به طوری که این اردوگاه به آتش کشیده شد.

المیادین همچنین گزارش داد: هواپیماهای ائتلاف سعودی طی 10 نوبت به شهرهای الخب و الشعف در شرق استان الجوف، حمله کردند که بر اثر آن دو غیر نظامی کشته و شمار دیگری زخمی شدند.

همچنین در حمله هوایی ائتلاف سعودی به منطقه اسلم در شهر عبس در استان حجه در غرب یمن، چهار تن کشته شدند. این جنایت در حالی صورت گرفت که هواپیماهای ائتلاف سعودی در چهار نوبت شهر موزع در جنوب غربی تعز را همزمان با گلوله باران توپخانه سعودی در مناطقی از شهر رازح در استان صعده، بمباران کردند.

خبرگزاری فرانسه نیز به کشته شدن 68 غیر نظامی در دو حمله هوایی روز سه شنبه ائتلاف سعودی به شهرهای یمن اشاره کرد.

محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلابی یمن، ائتلاف سعودی را مسئول نقض حاکمیت یمن دانست و گفت: مردم و نیروهای مسلح یمن با مقاومت و تحقق پیروزی های زیاد در میدان جنگ توانستند محاسبات غلط ائتلاف سعودی را اثبات کنند.

وی حمله ائتلاف سعودی به نهادهای مدنی وغیرنظامیان را نشانه شکست قریب الوقوع آل سعود دانست.

عربستان از ششم فروردین سال 94 تاکنون یمن را هدف تهاجم زمینی،هوایی و دریایی قرار داده که تاکنون بیش از 13 هزار کشته وهزاران زخمی برجاگذاشته است.

پربیننده ترین خبرها