سندی دیگر بر حمایت آمریکا از داعش و گروه های تکفیری

سندی دیگر بر حمایت آمریکا از داعش و گروه های تکفیری
جمعه 8 دی 1396 - 10:41

بالگردهای آمریکا شب گذشته پس از پرواز به سمت دیرالزور، چندین سرکرده داعش را از این منطقه خارج و به استان الحسکه منتقل کردند؛ تروریستهایی که به کُردهای تحت حمایت آمریکا پناه برده بودند.

العالم - سوریه

حمایت آمریکا از گروه تروریستی داعش برای باقی نگه داشتن این گروه در سوریه همچنان ادامه دارد.

در جدیدترین حمایت واشنگتن از داعش، منابع محلی حاضر در دیرالزور سوریه میگویند که آمریکا سرکرده های این گروه تکفیری را از این استان به مناطق نا معلومی در ریف الحسکه منتقل کرد.

فارس-- خبرگزاری سانا به نقل از این منابع گزارش داد که بالگردهای آمریکایی شب گذشته از ریف شمالی دیرالزور حرکت و در ارتفاع پایین بر فراز اردوگاه «السد» پرواز کردند و در نزدیکی سد «الباسل» واقع در جنوب الحسکه فرود آمدند.

به گفته این منابع، بالگردهای آمریکایی حامل چندین سرکرده داعش بودند که به گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه پناه برده بودند؛ گروهی که بیشتر عناصر آن کُرد است و با حمایت آمریکا در رقه و استان دیرالزور بارها توافق کردند و پس از خروج داعش از این مناطق، اراضی تحت اشغال این گروه را به تسلط خود در می آوردند.

این برای دومین بار است که بالگردهای آمریکایی دست به چنین اقدامی می‌زنند و ماه گذشته چند بالگرد در نزدیکی سد الباسل فرود آمدند و 47 سرکرده داعش را با خود آورده بودند.

این تروریستها از حملات ارتش سوریه فرار کرده بودند و افراد زخمی آنان تحت درمان سازمان پزشکان بدون مرز قرار گرفتند.

آمریکا طی چند ماه گذشته به صورتهای مختلفی از داعش در منطقه بادیه سوریه حمایت کرده و گاهی نیز اطلاعات جاسوسی را در اختیار این گروه قرار میداد تا به مواضع ارتش سوریه حمله کنند.

مرکز هماهنگی روسیه در «حمیمیم» نیز در ماه جاری میلادی اعلام کرد که ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا همچنان با باقی مانده تروریستها در سوریه همکاری می‌کند.

به گفته این مرکز، نیروهی نظامی آمریکا یگانهای نظامی جدیدی تحت عنوان «ارتش جدید سوریه» در نزدیکی اردوگاه آوارگان شهر الحسکه ایجاد کرده اند که در آن گروههای جدا شده از تروریستها حضور دارند.

پربیننده ترین خبرها