بوئینگ: در فروش هواپیما به ایران مطابق مجوز دولت عمل می کنیم

بوئینگ: در فروش هواپیما به ایران مطابق مجوز دولت عمل می کنیم
جمعه 8 دی 1396 - 10:46

بوئینگ اعلام کرد درباره توافقات با ایران، مطابق مجوز‌های دولت رفتار می‌کند. 

العالم - ایران / اقتصادی

سخنگوی شرکت آمریکایی بوئینگ به خبرگزاری ترند گفت: این شرکت درخصوص توافقات با ایران، مطابق مجوز‌های دولت آمریکا رفتار می‌کند. 

نماینده این شرکت گفت: «ما در سال ۲۰۱۶ از دولت آمریکا برای تکمیل فروش ۸۰ فروند هواپیما به ایران ایر، مجوز گرفتیم. تا امروز، این تنها فروشی است که ما از دولت آمریکا برای تکمیل آن مجوز داریم. 

این سخنگو گفت: بوئینگ درباره معاملات بالقوه آینده خود با هیچ یک از مشتریانش در سراسر جهان صحبت نمی‌کند. 

سخنگوی این شرکت گفت: «ما قصد نداریم درباره اینکه سیاست آمریکا درباره ایران، چطور ممکن است در آینده تغییر کند، گمانه زنی کنیم. آنچه ما می‌توانیم به شما بگوییم این است که ما در خصوص همه تعاملاتمان با هواپیمایی تجاری ایران، کاملا مطابق با مجوز دولت آمریکا عمل کرده ایم و همچنان چنین خواهیم کرد.»

مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر طرحی را تصویب کرد که از خزانه داری می‌خواهد درباره فعالیت‌های این شرکت هواپیمایی ایرانی که این هواپیما‌ها را خریداری می‌کند، و اینکه این هواپیما‌ها به تلاش ایران برای ارسال سلاح کمک نمی‌کند، به کنگره گزارش دهد. 

قانونگذاران آمریکا در عین حال تاکید کردند که این طرح مانع از فروش هواپیما به ایران -که به زعم طرف ایرانی گامی علیه توافق هسته‌ای بین تهران و شش قدرت جهان است- نمی‌شود.

پربیننده ترین خبرها