جهاد اسلامی: تشکیلات خودگردان پایان اسلو را اعلام کند

جهاد اسلامی: تشکیلات خودگردان پایان اسلو را اعلام کند
جمعه 8 دی 1396 - 17:52

یکی از رهبران برجسته جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه تشکیلات خودگردان باید پایان توافقنامه اسلو را اعلام کند، تأکید کرد که این تشکیلات در برابر فرصت تاریخی برای اصلاح مسیر خود قرار دارد.

العالم - فلسطین اشغالی

شیخ «نافذ عزام» از رهبران جنبش جهاد اسلامی امروز در جمع تظاهرات‌کنندگان فلسطینی در شمال نوار غزه تأکید کرد که تشکیلات خودگردان در برابر فرصت تاریخی برای تغییر مسیر و اعلام قاطع برای مقابله با آمریکا و اسرائیل قرار دارد.

توافقنامه‌ اسلو در سال ۱۹۹۳ میان یاسر عرفات، رهبر سازمان آزادی‌بخش فلسطین و اسحاق رابین، نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی در واشنگتن، پایتخت ایالات‌متحده امضا شد.

عزام افزود که توافقنامه اسلو عملا مُرده است اما اعلام این مطلب از سوی تشکیلات خودگردان مهم و ضروری است.

این معاهده نخستین توافقنامه‌ رسمی مستقیمی است که میان اسرائیل و فلسطینیان امضا شد و از این جهت اهمیت ویژه‌ای دارد. به رغم این‌که مذاکرات در خصوص توافقنامه در اسلو پایتخت نروژ انجام شد اما این توافقنامه در واشنگتن و با حضور بیل کلینتون، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به امضا رسید.
این توافقنامه، ایجاد دولت خودمختار انتقالی فلسطینی که بعدها به تشکیلات خودگردان فلسطین معروف شد و نیز تشکیل شورای قانونگذاری منتخب ملت فلسطین در کرانه‌ باختری و نوار غزه را دربرمی‌گرفت.

بنابر گزارش شبکه فلسطین‌‌الیوم، عزام از کشورهای عربی و اسلامی خواست تا ضمن اهتمام به مسئله فلسطین برای توقف خونریزی‌ها در پایتخت‌های عربی و اسلامی اقدام کنند.

وی اشاره کرد که امت‌های عربی و اسلامی برگه‌های زیادی برای اعمال فشار بر اسرائیل و آمریکا دارند و بایستی به امت اسلامی فرصت بیان دیدگاه خود داده شود.

مناطق مختلف فلسطین اعم از کرانه باختری، قدس و نوار غزه امروز جمعه نیز صحنه تظاهرات‌ اعتراض‌آمیز و درگیری با نظامیان صهیونیست بود.

پربیننده ترین خبرها