تظاهرات چندصدنفری؛ دستمایه جدید حمله رسانه‌های معاند

تظاهرات چندصدنفری؛ دستمایه جدید حمله رسانه‌های معاند
شنبه 9 دی 1396 - 00:43

تجمعی محدود و مسالمت‌آمیز عده‌ای از مردم مشهد در واکنش به عقب افتادن دریافت مطالباتشان از یک صندق اعتباری در روز پنجشنبه گذشته رسانه ای شد، اما این پایان ماجرا نبود ودر چند نقطه از کشور نیز اعتراضاتی به بالا رفتن قیمت برخی کالاها صورت پذیرفت.

 

العالم - ایران

درشرایطی که مشابه چنین اعتراضاتی کاملا به شکل طبیعی در بسیاری از کشورها به طور متناوب صورت می‌گیرد، این اعتراضات در ایران از ناحیه رسانه‌های غربی وعربی همراه با اغراق و بزرگ‌نمایی بازتاب پیدا کرد و به شکلی ویژه در رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی منعکس شد.

برخی از رسانه‌های معاند درقالب تحلیل‌هایی  آن را "واکنش مردم به حکومت" وانمود کردند. برخی دیگر آن را از سوی مخالفین دولت آقای روحانی دانستند و بالاخره دسته سوم با اشاره به برخی مسائل اقتصادی کوشیدند تا آن را نشانه ناکارامدی جمهوری اسلامی معرفی کنند.

صرف نظر از تحلیل‌هایی ازاین دست وباعنایت به اینکه اعتراضات به گرانی در همه جای دنیا متداول است و در ایران هم اولین بار نیست که چنین اتفاقی میفتد – و البته مسئولین کشور هم در ضرورت حل مساله برخی گرانی ها با مردم همدل‌اند-  به نظر می‌رسد باید ریشه این دشمنی وبزرگنمایی رسانه ای را در جای دیگر جستجو کرد و آن چیزی نیست جز میدانهای نبرد سوریه، عراق، لبنان، یمن و... از این رو چنین بزرگنمایی رسانه ای از یک مساله کوچک را باید واکنش به آن پیروزی‌ها تلقی کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها