شلیک موشک بالستیک یمنی به وزارت دفاع عربستان

شلیک موشک بالستیک یمنی به وزارت دفاع عربستان
شنبه 9 دی 1396 - 06:09

یگان موشکی یمن یک موشک بالستیک را به سوی وزارت دفاع عربستان در ریاض شلیک کرده است.

العالم - عربستان

خبرنگار العالم در یمن اعلام کرد: محمد علی الحوثی رئیس شورای عالی انقلاب یمن خبر پرتاب موشک بالستیک را تأکید کرد اما به هدف این موشک اشاره ای نکرد. وی در پیامی توئیتری پرتاب این موشک را به یگان موشکی یمن تبریک گفت و آن را یک پیروزی دانست که به پیروزی ها در جبهه خوخه و سایر جبهه ها افزوده شده است. در تحولی دیگر نیروی ضدهوایی یمن توانست یک فروند هواپیمای جاسوسی متجاوزان سعودی را در منطقه جمارک در نزدیکی گذرگاه مرزی با عربستان سرنگون کند.

خبرنگار العالم در مأرب در خصوص شلیک موشک بالستیک نیروهای یمنی به سوی وزارت دفاع عربستان گفت: تا کنون از سوی وزارت دفاع یمن بیانیه ای رسمی در خصوص  این حمله موشکی صادر نشده است، اما خبرهایی از پرتاب موشک بالستیک یمنی به سوی یک هدف نظامی راهبردی در پایتخت عربستان منتشر شده است. برخی از منابع نظامی در گفتگو با ما گفتند که به احتمال زیاد این هدف، وزارت دفاع عربستان در ریاض بوده است. ما همچنان منتظر صدور بیانیه از سوی یگان موشکی یمن هستیم که جزئیات حمله و نوع مشک بالستیک را روشن سازد. برخی از تحلیل ها بیانگر آن است که ممکن است این حمله موشکی، آزمایش یک سیستم موشکی جدید باشد که یگان موشکی یمن را به قدرت بازدارنگی نظامی مجهز می کند.

به گفته خبرنگار العالم، همچنین باید به این موضوع نیز اشاره کنم که یگان موشکی یمن، جمعه شب چندین موشک کاتیوشا را به سوی پادگان مزدوران سعودی در  شهر مأرب شلیک کردند  که بر اثر آن، چندین انفجار در این پادگان رخ داد و تعدادی از مزدوران کشته  یا زخمی شدند.

وی در مورد واکنش عربستان به پرتاب موشک بالستیک به سوی وزارت دفاع سعودی و یا شنیده شدن صدای انفجار و دیده شدن دود در ریاض از سوی شاهدان عینی گفت: تا کنون عربستان واکنشی رسمی به پرتاب موشک نشان نداده است، اما برخی از کاربران سعودی در صفحه توئیتر خود اخباری را از وقوع انفجارها در برخی مناطق ریاض منتشر کرده اند، همچنین برخی از کاربران سعودی و یمنی حاضر در مناطق مرزی عربستان و یمن نیز از مشاهده آثار موشک پرتاب شده در هوا خبر داده اند.

پربیننده ترین خبرها