رویترز: روسیه، به کره شمالی نفت قاچاق می کند

رویترز: روسیه، به کره شمالی نفت قاچاق می کند
شنبه 9 دی 1396 - 10:52

خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع امنیتی در غرب اروپا که آنان را مقام بلندپایه معرفی کرده، گزارش داده است که تانکرهای سوخت‌رسان روسیه در ماه‌های اخیر دست‌کم در سه موقعیت از طریق انتقال محموله‌ها در دریا اقدام به تحویل سوخت به کره شمالی کرده‌اند.

العالم ـ اروپا

رویترز می گوید، این فروش نفت یا محصولات نفتی از سوی روسیه به عنوان دومین صادرکننده بزرگ نفت جهان به کره شمالی ناقض تحریم‌های سازمان ملل به حساب می‌آید که مسکو نیز به آنان رای داده است.
به گفته این منابع که رویترز آنان را منابع امنیتی عنوان کرده، اقدامات اخیر روسیه در انتقال نفت به کره شمالی در ماه‌های اکتبر و نوامبر نشان می‌دهد که قاچاق از جانب روسیه به کره شمالی به سطح پر کردن محموله‌ها در دریا رسیده است.
پیشتر رویترز در ماه سپتامبر گزارش داده بود که کشتی‌های کره شمالی براساس شواهدی مستقیما از مبدا روسیه عازم این کشور شده‌اند.
به گفته یکی از این منابع امنیتی که نامی از آن برده نشده، کشتی‌های روسیه در چندین موقعیت در سال جاری میلادی، محصولات پتروشیمی را به کشتی‌های کره شمالی در دریا انتقال داده است.
رویتر همچنین به نقل از منبع ناشناس دیگر خاطرنشان کرده است که انتقال سوخت از طریق کشتی‌های روسی به کشتی‌های کره شمالی صورت گرفته است، با این حال مدارکی که دست داشتن دولت روسیه در این انتقال را نشان دهند، وجود ندارد.
گفته می شود که دو منبع امنیتی مزبور در ارتباط با این افشاگری به اطلاعات نیروی دریایی و تصاویر ماهواره‌ای از کشتی‌هایی که از محل بنادر شرق دور روسیه در اقیانوس آرام عملیات انجام داده‌اند، استناد کردند، اما از افشای جزئیات بیشتر به رویترز خودداری کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها