کمک خواهی دولت زامبیا از ارتش برای مقابله با وبا + تصاویر

کمک خواهی دولت زامبیا از ارتش برای مقابله با وبا + تصاویر
شنبه 9 دی 1396 - 14:38

«اِدگار لونگو» رئیس جمهوری زامبیا به ارتش دستور داد که به دولت در مقابله با شیوع وبا کمک کند.

العالمآفریقا

شیوع وبا از آخر سپتامبر 2017 تاکنون جان 41 نفررا در لوزاکا پایتخت زامبیا گرفته است و بیش از  هزار و 500 نفر هم به این بیماری مسری دچار شده اند.

شیوع وبا از روز 28 سپتامبر آغاز شد و از روز 20 اکتبر کاهش یافت ولی از روز 5 نوامبر سیر صعودی خود را دوباره آغاز کرده است و طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی ؛ از روز 26 نوامبر تاکنون هر هفته 136 نفر به این بیماری همه گیر دچار می شوند.

آموس چاندا سخنگوی دفتر ریاست جمهوری زامبیا در بیانیه اعلام کرد : رئیس جمهوری معتقد است که باید تدابیری فوری خصوصاً بستن برخی بازارها برای جلوگیری از گسترش وبا درپیش گرفته شود.

چاندا گفت : وبا ابتدا فقط در مناطق پُرجمعیت لوزاکا گسترش یافت که عدم رعایت اصول دفع فاضلاب باعث گسترش این بیماری شده بود ولی هم اکنون به مناطق کم جمعیت هم سرایت کرده است .

چاندا افزود : رئیس جمهوری از شیوع وبا بسیار نگران است به همین دلیل به نیروهای مسلح دستور داده است که به دولت و نهادهای ذیربط در پاکسازی کامل لوزاکا از عوامل بیماری زا کمک کنند.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری اعلام کرد : عامل شیوع وبا ابتدا آب آلودۀ چاه ها بود ولی تحقیقات نشان می دهد که غذاهای آلوده هم در گسترش این بیماری نقش دارد .

چاندا گفت : در دو هفته گذشته 3 تاجر در بازار " سووِتو " پایتخت به علت ابتلا به وبا جان خود را از دست دادند و 18 نفر از فعالان این بازار نیز هم اکنون در بیمارستان بستری هستند.  

چاندا اعلام کرد : همۀ بازارها ، مغازه ها ، رستوران ها و اماکن عمومی دیگر که باعث شیوع وبا شود ، تا زمان اِعمال و رعایت اصول بهداشتی بسته خواهد شد .

مبتلایان به وبا در زامبیا

رئیس جمهوری زامبیا

وضعیت آب در زامبیا

بازار سووتویک خوک در میان زباله های بازار سووتوسطل زباله در بازار سووتوارتش زامبیا

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها