سخنگوی کمیسیون تلفیق:

رشد قیمت حامل های انرژی با شیب تند نخواهد بود

رشد قیمت حامل های انرژی با شیب تند نخواهد بود
شنبه 9 دی 1396 - 14:43

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1397 کل کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این کمیسیون تلاش می کند اعداد و ارقامی که درمورد قیمت حامل های انرژی تصویب می شود قطعا مطابق شرایط اقتصادی جامعه باشد و رشد قیمت را با شیب تند نداشته باشیم.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

علی اصغر یوسف نژاد در نشست خبری با خبرنگاران با تشریح جلسه کمیسیون تلفیق امروز - شنبه- مجلس افزود: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1397 کل کشور 6 موضوع اصلی را در لایحه بودجه سال آینده شناسایی کرده است که در جلسه امروز این کمیسیون در خصوص این موضوع ها نماینده دولت، مرکز پژوهش ها و نمایندگان مجلس مسایلی را مطرح کردند که در این موضوع ها تلاش می شود به درک و تفاهم نسبی و کلی دست یابیم.
وی هدفمندی یارانه ها، قیمت حامل های انرژی، رفاه اجتماعی، وضعیت صندوق ها، اشتغال، بازار ارز و بدهی های دولت به بخش خصوصی و دیگر بخش ها جزو این موضوع های اصلی عنوان کرد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1397 کل کشور در مجلس همچنین گفت: در جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق با حضور وزیر نفت موضوع قیمت حامل های انرژی بررسی شد که نمایندگان در این موضوع دیدگاه هایی داشتند و وزیر نفت به این دیدگاه ها پاسخ داد.
یوسف نژاد افزود: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در جلسه امروز این کمیسیون حضور یافت و در خصوص هدفمندی یارانه ها، بحث رفاه و حذف دهک های مختلف از دریافت یارانه و روش های آن توضیحاتی ارایه کرد و گفت که به چه روشی به حذف 34 میلیون یارانه بگیر رسیده اند.
وی ادامه داد: در خصوص کلیات لایحه بودجه سال 1397 کل کشور در جلسه فردا کمیسیون تلفیق بحث و تصمیم گیری می شود و پس از تصویب کلیات وارد بخش هزینه ای و درآمدی این لایحه می شویم.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1397 کل کشور گفت: مصوبه کمیسیون تلفیق به منزله حکم قطعی برای اجرا نیست و در صحن علنی مجلس در خصوص لایحه بودجه تصمیم گیری می شود.
یوسف نژاد اظهار داشت: جهت گیری کمیسیون تلفیق و دولت این است که فشار کمتری از نظر اقتصادی بر مردم تحمیل شود و براساس واقعیت های جامعه تصمیمات اخذ شود.
وی ادامه داد: تلاش ما این است که تصمیم مجلس به مصلحت مردم و در جهت رفاه آنان و ایجاد اشتغال، افزایش تولید و گردش پولی در جامعه باشد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1397 کل کشور در مجلس از جمله مسایلی که در جلسه امروز این کمیسیون در مورد آن بحث شد را موضوع افزایش قیمت حامل های انرژی بیان کرد و گفت:این موضوع دغدغه بخش عمده ای از جامعه است.
به گزارش ایرنا، یوسف نژاد افزود: در تبصره 18 لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده اشاره شده که با افزایش قیمت حامل های انرژی به عدد 17 هزار و 400 میلیارد تومان برسیم که این میزان به علاوه 15 هزار میلیارد تومان اخذ شده از صندوق توسعه ملی و 50 درصدی که از بانک ها و دولت به آن اضافه می شود و حدود 74 هزار میلیارد تومان برای اشتغال درآمدزایی داشته باشیم.
وی ادامه داد: عده ای می گفتند ممکن است بنزین با قیمت هزار و 500 تومان و گازوئیل با قیمت 400 تومان مبنا قرار بگیرد که در لایحه دولت عددی به عنوان هزار و 500 تومان وجود ندارد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1397 کل کشور در مجلس تاکید کرد: تلاش این است اعداد و ارقامی که در ارتباط با قیمت حامل های انرژی تصویب می شود قطعا مطابق شرایط اقتصادی جامعه باشد و رشد با شیب تند را در قیمت حامل های انرژی نداشته باشم.
یوسف نژاد افزود: امروز کمیسیون تلفیق مصوبه ای نداشت و در خصوص 6 موضوع شناسایی شده بحث و تبادل نظر شد.
وی ادامه داد: در جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1397 کل کشور در خصوص اشتغال، بدهی دولت و بازار ارز بحث و تبادل نظر می شود که مسوولان مربوطه در این جلسه حضور می یابند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها