يورش نظاميان صهيونيست به الخليل و جنين

يورش نظاميان صهيونيست به الخليل و جنين
شنبه 9 دی 1396 - 22:19

به گزارش خبرگزاری دولتی فلسطین، اشغالگران صهیونیست شنبه با یورش به بخش هایی از استان الخلیل در کرانه غربی رود اردن یک جوان فلسطینی را بازداشت و به مراکز امنیتی خود منتقل کردند.

العالم-فلسطین اشغالی

یگانی از نظامیان صهیونیستی روز شنبه به اردوگاه الفوار در استان الخلیل یورش بردند و یک جوان فلسطینی را بازداشت کردند. شاهدان با تایید این خبر گفتند که نظامیان صهیونیستی محمد خالد محمد ابوربیع را در ورودی اردوگاه الفوار دستگیر کردند.

از سوی دیگر همزمان با روز جهانی معلولان، جمعیت جوانان معلول فلسطینی در الخلیل اقدام به برپایی راهپیمایی مسالمت آمیز در دفاع از قدس اشغالی و محکومیت تصمیم رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر فلسطینی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی کرد. شرکت کنندگان در این راهپیمایی با همراه داشتن پلاکاردهایی، ضد رئیس جمهوری آمریکا شعار دادند.

در خبری دیگر ارتش رژیم صهیونیستی شنبه با یورش به بخش هایی از شهر جنین در کرانه غربی رود اردن اقدام به نصب ایست و بازرسی هایی در این مناطق کرد.

یگان هایی از ارتش صهیونیستی با یورش به دو منطقه زبونا و رمانه در غرب جنین،‌ مانع از رفت و آمد آزادانه فلسطینیهای ساکن در این مناطق شدند.

منابع محلی فلسطینی گفتند نظامیان صهیونیستی مستقر در ایست و بازرسی های ایجاد شده ،‌ اقدام به متوقف کردن فلسطینیهای ساکن این مناطق و بازرسی بدنی آنها کردند. این منابع گفتند که ساکنان زبونا و رمانه در وضعیت دشواری به سبب وجود ایست و بازرسی های نظامی ارتش صهیونیستی قرار دارند.

بازداشت شش فلسطینی در استان جنین

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد شنبه با حمله به مناطقی در استان جنین واقع در کرانه غربی رود اردن شش فلسطینی را بازداشت و به مراکز امنیتی خود منتقل کرد.

شاهدان با اعلام این خبر گفتند یگان هایی از ارتش صهیونیستی به روستای یعبد و اردوگاه طولکرم در جنین یورش بردند و «محمد یوسف الطاهر»، «حافظ ابو بکر»، «خالد عرفات عمرو»، « یزن خالد قبها»، «عنان عصام عصفور»، را بازداشت کردند. ارتش صهیونیستی همچنین یک جوان فلسطینی دیگر را در روستای تعنک در غرب جنین بازداشت و موتور سیکلت او را توقیف کرد.

منابع محلی فلسطینی خاطر نشان کردند که یگانی از ارتش صهیونیستی به روستای یعبد هم یورش برد و نظامیان صهیونیستی اقدام به تفتیش آن کردند.

صدا و سیما

پربیننده ترین خبرها