پرفروش‌ترین‌های تکنولوژی ۲۰۱۷؛ آیفون در صدر

پرفروش‌ترین‌های تکنولوژی ۲۰۱۷؛ آیفون در صدر
يکشنبه 10 دی 1396 - 08:22

گوشی هوشمند آیفون توانسته است باری دیگر عنوان پرفروش‌ترین محصول تکنولوژی در جهان در سال ۲۰۱۷ میلادی را از آنِ خود کند.

العالم - گوناگون

به نقل از وب سایت 9to5mac، گزارش‌های منتشر شده از سوی USA Today حاکی از آن است که گوشی هوشمند آیفون اپل پرفروش‌ترین محصول در عرصه فناوری و تکنولوژی در جهان شناخته شده است به گونه‌ای که میزان فروش آن از محصولات سایر برندهایی که در رتبه‌های دوم تا پنجم جای گرفته اند، مجموعا بیشتر است.

دنیل آیوز – یکی از تحلیلگران موسسه GBH Insights، شرکت آمریکایی اپل در سال ۲۰۱۷ میلادی موفق شده است در مجموع تعداد بالغ بر ۲۲۳ میلیون دستگاه آیفون را به فروش برساند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته یعنی ۲۱۱ میلیون دستگاه گوشی آیفون، افزایش نسبتا زیادی داشته است.

شرکت کره ای سامسونگ که بزرگترین رقیب اپل به شمار می رود، با به فروش رساندن بیش از ۳۳ میلیون دستگاه گوشی هوشمند گلکسی اس ۷ و اس ۸ پلاس در رتبه دوم این رده بندی قرار بگیرد.

البته این آمارها چندان هم درست و منصفانه بنظر نمی‌رسد چرا که برای شرکت اپل فروش تمامی مدل های آیفون در نظر گرفته شده است، این در حالیست که فروش تنها دو مدل از سامسونگ یعنی فقط گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس را مد نظر قرار داده اند. بنابراین این مقایسه نمی تواند معیار خوبی برای مقایسه دو رقیب قدرتمند در عرصه تکنولوژی تولید گوشی هوشمند محسوب شود.

گجت اکو دات آمازون با میزان فروش در مجموع ۲۴ میلیون دستگاه، در رده سوم این رده بندی جای گرفته است البته در اینجا باید گفت که بخش قابل ملاحظه ای از افزایش آمار این محصول مرهون کاهش چشمگیر قیمت آن در سال جاری است.

اپل، رتبه چهارم این فهرست را نیز با ساعت هوشمند خود یعنی اپل واچ به خود اختصاص داده است. اپل واچ با مجموع فروش بیش از ۲۰ میلیون دستگاه ساعت هوشمند در سال ۲۰۱۷ چهارمین محصول پر فروش سال جاری میلادی به شمار می رود.

کنسول بازی نینتندو نیز با فروش بیش از ۱۵ میلیون دستگاه در جهان در رتبه پنجم این رتبه بندی جای گرفته است.

اپل با وجود اینکه در سال ۲۰۱۵ هم توانسته بود عنوان پر فروش‌ترین محصول در عرصه تکنولوژی را به خود اختصاص دهد اما تحلیلگران براین باورند که این شرکت قادر است در سال آینده میلادی عملکرد و فروش بهتری را تجربه کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها