هشدار سازمان‌های بین‌المللی نسبت به فاجعه انسانی بی‌سابقه در یمن

هشدار سازمان‌های بین‌المللی نسبت به فاجعه انسانی بی‌سابقه در یمن
يکشنبه 10 دی 1396 - 10:17

سازمان جهانی بهداشت، برنامه جهانی غذا و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در بیانیه‌ مشترکی نسبت به شرایط انسانی در یمن و احتمال وقوع فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ در این کشور هشدار دادند.

العالم- یمن 

در این بیانیه مشترک آمده است: خانواده‌های یمنی بیش از ۱۰۰۰ روز است بدون داشتن غذا و آب آشامیدنی سالم و کافی زندگی می‌کنند.

این سه سازمان بین‌المللی از همه طرف‌های درگیر در یمن خواستند فورا درگیری‌ها را متوقف کرده و امکان ارسال کمک‌های بشردوستانه به جنگ زدگان را فراهم کنند.

در برابر آمارها و ارقام ترسناک از میزان فقر و گرسنگی در یمن، جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران در پنتاگون نسبت به کشته شدن غیرنظامیان در جنگ فعلی در یمن ابراز نارضایتی کرده و مدعی شد: اگر  دخالت آمریکا در این جنگ نبود، احتمال افزایش قربانیان غیرنظامی وجود داشت.

بحران یمن در راس توجه سازمان ملل و نهادهای انسانی بین‌المللی قرار دارد و شرایط در این کشور هر روز با افزایش حملات جنگنده‌های ائتلاف عربی بدتر می‌شود. به طوری که تنها در یک ماه ده‌ها غیرنظامی در این کشور کشته شدند.

جیمی مک‌گولدریک، هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در یمن به تازگی از موارد نقض حقوق بشر در یمن از سوی طرف‌های مختلف سخن گفت.

یونیسف و سازمان جهانی بهداشت نیز نسبت به تبدیل بحران انسانی یمن به فاجعه‌ای عمیق هشدار داد و اعلام کرد: ۷۵ درصد از مردم یمن به کمک‌های فوری نیاز داشته و بیش از ۱۱ میلیون کودک هرگز بدون این کمک‌ها نخواهند توانست زنده بمانند.

این دو سازمان اعلام کردند: خانواده‌های یمنی اکنون دیگر حاضر به تحمل یک روز دیگر از جنگ و درگیری نبوده و محدودیت‌های اعمال شده از سوی ائتلاف عربی برای ورود سوخت موجب وخامت بحران آب شده و کار در بیمارستان‌ها را تعطیل کرده است. این امر خود احتمال شیوع بیشتر بیماری‌های واگیردار از جمله وبا را در پی دارد.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها