هافینگتون‌پست: ترامپ با تحسین اعتراضات ضددولتی، دشمنی با ایران را تشدید می‌کند

هافینگتون‌پست: ترامپ با تحسین اعتراضات ضددولتی، دشمنی با ایران را تشدید می‌کند
يکشنبه 10 دی 1396 - 10:49

یک روزنامه آمریکایی گزارش کرد که رئیس‌جمهور آمریکا با تحسین اعتراضات ضددولتی در ایران در واقع به دشمنی با تهران دامن می‌زند.

العالم - آمریکا

روزنامه آمریکایی هافینگتون‌پست در گزارشی نوشت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با تمجید از اعتراضات ضددولتی در ایران، در واقع دشمنی با ایران را شدت می‌بخشد.

این گزارش سپس در مقدمه خود نوشت، دولت ایران، اقدام ترامپ در تحسین اعتراضات ضددولتی را محکوم کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه در یک پیام توییتری، تظاهرات آرام در ایران را تحسین کرد و معترضان را شهروندان ایرانی خواند که از فساد دولت و هدر دادن ثروت‌های ملی برای تأمین بودجه تروریسم در خارج از کشور خسته شده‌اند.

وی به این پیام توییتری بسنده نکرد و روز شنبه نیز دو کلیپ ویدئویی از سخنرانی ماه سپتامبر خود در مجمع عمومی سازمان ملل منتشر کرد که در آن، دولت ایران را یک «رژیم سرکوبگر» خوانده بود و مدعی شده بود که رهبران ایران از شهروندان خود نیز می‌هراسند.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران روز شنبه در تلویزیون ایران تأکید کرد: « مردم رشید ایران وقعی به شعارهای فرصت‌طلبانه و ریاکارانه مقامات آمریکا یا ترامپ نمی‌گذارند».

ترامپ در پیامی مداخله‌جویانه در توییتر خود نوشته بود: «تمام جهان درک می‌کند که مردم خوب ایران خواستار تغییر هستند و رهبران ایران از قدرت نظامی آمریکا و مردم ایران هراس دارند.

وی ادامه داد: « رژیم‌های سرکوبگر تا ابد نمی‌توانند دوام داشته باشند و زمانی می‌رسد که مردم ایران با یک گزینه روبرو می شوند. جهان نظاره‌گر است».

به دنبال تجمع اعتراضی روز پنجشنبه جمعی از مالباختگان موسسات مالی در مشهد که با شعارها و مطالبات اقتصادی مردم همراه شد روز جمعه نیز برخی نقاط کشور شاهد تجمعاتی محدود بود.

شهرهای کرمانشاه، رشت، ساری، قم، قزوین و همدان حاکی از آنست که در این شهرها تجمعاتی برگزار شد که بعضاً با شعار های تندی همراه بود.

اگرچه رسانه های ضدانقلاب تلاش داشتند نشان دهند که مطالبات تجمعات غیرقانونی سیاسی است اما گزارشهای میدانی، حاکی از آنست که بسیاری از مردم که نسبت وضعیت گرانی ها معترض بودند با مشاهده شعارهای سیاسی لیدرهای این تجمعات، ترجیح دادند که با شعاردهنگان همراه نشوند.

فارس

پربیننده ترین خبرها