1200 کودک ایزدی در بغداد و نینوی در خانواده‌های داعش نگهدا‌ری می‌شوند

1200 کودک ایزدی در بغداد و نینوی در خانواده‌های داعش نگهدا‌ری می‌شوند
يکشنبه 10 دی 1396 - 11:26

یک نماینده ایزدی پارلمان عراق از نگهداری 1200 کودک ایزدی در خانواده‌های تکفیری‌های داعش در ۲ استان بغداد و نینوی خبر داد.

العالم- عراق 

 «فیان دخیل» نماینده کرد و ایزدی در پارلمان عراق، اعلام کرد که 1200 کودک ایزدی ربوده شده، اکنون در خانواده‌های داعش در شهر «تلکیف» از توابع موصل و شهرستان «التاجی» در شمال بغداد نگهداری می‌شوند.

وی در گفت‌وگو با «شفق‌نیوز» اظهار داشت: من معتقدم که این کودکان در خانواده‌های داعشی‌های دستگیر شده از سوی نیروهای امنیتی در دو شهر التاجی و تلکیف نگهداری می‌شوند. این خانواده‌ها این واقعیت را کتمان می‌کنند زیرا می‌ترسند که به آنها اتهام همکاری با داعش طی اشغال شهرهای عراقی، زده شود. کودکان نیز به دلیل آنکه در سن بسیار پایین ربوده شده‌اند یا درکی از شرایط ربوده شدنشان نداشتند، چیزی به خاطر نمی‌آورند. 

دخیل در ادامه پیشنهاد داد که از تمامی این کودکان به همراه خانواده‌هایشان، آزمایش دی ان ای گرفته شود تا مشخص شود که عضو آن خانواده نیستند هرچند که برخی این پیشنهاد را راهکار درستی نمی‌دانند.

«حسین قائدی» رئیس دفتر آزادسازی کردهای ایزدی در منطقه کردستان، پنجشنبه پیش اعلام کرد که دست‌کم سه هزار کودک ایزدی هنوز در اسارت عناصر داعش در عراق و سوریه هستند.

وی طی یک کنفرانس خبری تاکید کرد که سه هزار و 73 کودک ایزدی ربوده شده در سنین مختلف، هنوز در چنگال تکفیری‌ها هستند.

ایزدیان گروهی از اقلیتِ مذهبیِ کُردی است که به‌دستِ نیروهای داعش، مورد ظلم قرار گرفتند. پس از حملهٔ داعش به منطقهٔ آنها، هفتصدهزارنفر از ساکنانِ منطقهٔ سنجار از ترسِ قتل‌عام داعش به  کوه‌ها پناه بردند.داعشی‌ها به هرجا که می‌رسیدند، مردان ایزدی را قتلِ عام کرده و زنان و بچه‌ها را به اسارت می‌بردند و در برخی مناطق اقدام به بریدنِ سر، کشتن و به دارآویختنِ ساکنینِ این مناطق کردند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها