دستاوردهای گسترده نیروهای یمن طی دو روز گذشته/ حملات موشکی به مواضع سعودی ها

دستاوردهای گسترده نیروهای یمن طی دو روز گذشته/ حملات موشکی به مواضع سعودی ها
يکشنبه 10 دی 1396 - 21:20

ارتش و کمیته های مردمی یمن طی دو روز گذشته دستاوردهای میدانی راهبردی بسیاری در چندین محور در جبهه شرقی در استانهای مارب و نهم و الجوف محقق کردند.

العالم _ یمن

این دستاوردها شامل عملیات نظامی متنوع؛ حملات موشکی و توپخانه ای است که طی آن خسارتهای جانی و مادی فراوانی به مزدوران سعودی وارد شد.

در محور نهم یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن دست به دو حمله ویژه زد و محل تجمع مزدوران سعودی در دو منطقه یام و ملح را با  موشکهای زلزال1 و زلزال2 هدف قرار داد.

منابع نظامی تاکید کردند که این دو حمله با دقت به هدف اصابت کردند و طی آن دهها نفر از مزدوران کشته و زخمی شدند و این علاوه بر خسارات گسترده تجهیزاتی است.

یگانهای ارتش یمن و کمیته های مردمی همچنین در عملیات تهاجمی و ناگهانی تعدادی ازمواضع مزدوران در منطقه القتب را هدف قرار دادند و طی آن شماری از مزدوران کشته و زخمی شدند.

مزدوران با پیشروی یگانهای ارتش و کمیته های مردمی یمن غافلگیر شده بودند و دیگر عناصر مزدور نیز پا به فرار گذاشتند.

همزمان با این عملیات، ارتش و کمیته های مردمی یمن در عملیاتی ویژه پیشروی مزدوران در تپه السلطا و موضع البارک را ناکام گذاشتند.

یک منبع نظامی در گفتگو با شبکه المسیره گفت: مبارزان یمنی مزدوران سعودی را هدف قرار دادند بسیاری از آنها کشته و زخمی شدند و دیگر مزدوران باقیمانده نیز پا به فرار گذاشتند.

در استان مارب نیز یگان موشکی در عملیاتی ویژه با شلیک موشک بالستیک قاهر ام2 به اردوگاه الرویک و اصابت دقیق به هدف، خسارات گسترده جانی و مادی فراوانی به مزدوران وارد کرد.

منابع نظامی اظهار داشتند که این حمله پس از رصد کردن تحرکات مزدوران و کسب اطلاعات لازم صورت گرفت. طبق این اطلاعات سرکردگان بارز مزدور در داخل اردوگاه حضور داشتند.

این حمله با انهدام خودروی نظامی مزدوران در شهر صرواح در استان مارب همزمان بود. یک منبع میدانی در گفتگو با المسیره تاکید کرد که واحدهایی از ارتش و کمیته های مردمی موشکی هدایت شونده به این خودروی زرهی شلیک کردند که به انهدام کامل آن و کشته شدن سرنشینانش انجامید.

در جبهه جوف نیز نیروهای ارتش وکمیته های مردمی دست به عملیات نظامی ویژه علیه شماری از مواضع و تجمعات مزدوران در چندین منطقه زدند.

منابع نظامی تاکید کردند که مبارزان ارتش و کمیته های مردمی در دو عملیات تهاجمی همزمان، مواضع مزدوران در روستای العبید در شهر المتون و و نیز مواضع آنها در منطقه الغرفه و تپه البیضا در شهر مصلوب را هدف قرار دادند.

منابع نظامی افزودند: یگانهای ارتش و کمیته های مردمی مزدوران سعودی را غافلگیر کردند و به سمت استحکامات و تجمعات آنها آتش گشودند که به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مزدوران انجامید و بقیه پا به فرار گذاشتند.

یگانهای دیگری از ارتش و کمیته های مردمی در عین حال موفق شدند پیشروی مزدوران در دو شهر الغیل و خب وشعف را ناکام بگذارند

. منابع میدانی خاطرنشان کردند که گروههایی از مزدوران تلاش کردند به سمت برخی مواضع در دوشهر مزبور پیشروی کنند اما یگانهای ارتش و کمیته های مردمی یمن آنها را هدف قرار دادند و آنها را وادار به فرار کردند در حالی که جنگنده های ائتلاف سعودی با چندین حمله از آنها پشتیبانی می کردند

210

پربیننده ترین خبرها