بلغارستان ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده گرفت

بلغارستان ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده گرفت
دوشنبه 11 دی 1396 - 10:56

ریاست 6 ماهه اتحادیه اروپا در حالی از امروز به بلغارستان واگذار شد که این کشور با چالش های فراوانی در زمینه حل مسایل اروپایی مواجه است.

العالم- اروپا 

بلغارستان در حالی به مدت 6 ماه ریاست اتحادیه اروپا را در اختیار می‌گیرد که بروکسل کاملا عملکرد مقامات این کشور را زیر نظر دارد.  این موضوع زمانی اهمیت می‌یابد که بدانیم در فرایند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت)،  مسئولیت سنگینی در زمینه حفظ انسجام در اتحادیه اروپا  متوجه بلغارستان است.آمادگی برای بودجه اروپا از سال 2020 هم یکی دیگر از چالش‌هایی است که اتحادیه اروپا با آن مواجه است و بلغارستان باید با آن مواجه شود. این کشور همچنین باید حل مسایل مربوط به مهاجرت را با توجه به متقاضیان ورود به اروپا در دستور کار قرار دهد.

«لیلیانا پاولوا»  وزیر امور اروپایی بلغارستان گفت که عملکرد موفقیت‌آمیز در زمینه ریاست اتحادیه اروپا نیازمند همکاری، مذاکره و دستیابی به تفاهم است. بلغارستان برای اتحاد و ثبات اتحادیه اروپا تمامی تلاش خود را خواهد کرد.

بلغارستان قصد دارد تا با توجه به اینکه کشورهای غرب بالکان محل تردد پناهجویان برای ورود به اروپا هستند، به این کشورها توجه بیشتری داشته باشد.

فارس 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها