رسانه صهیونیست فاش کرد؛

تلاش برای کودتا علیه پادشاه اردن با کمک‌ عربستان و امارات

تلاش برای کودتا علیه پادشاه اردن با کمک‌ عربستان و امارات
دوشنبه 11 دی 1396 - 15:07

یک رسانه صهیونیست از تلاش سه شاهزاده اردنی برای کودتا علیه پادشاه این کشور با کمک‌های عربستان و امارات پرده برداشت.

العالم ـ اردن

روزنامه صهیونیستی "تایمز اسرائیل" به نقل از برخی منابع نوشت که دستگاه‌های اطلاعاتی تماس‌هایی بین برادران و پسر عمومی عبدالله دوم پادشاه اردن با مقامات سعودی و اماراتی برای کودتا علیه وی رصد کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، پادشاه اردن اخیرا به منظور جلوگیری از کودتا طی فرمانی، شاهزاده فیصل و شاهزاده علی بن الحسین دو برادر و همچنین طلال بن محمود پسر عموی خود را برکنار کرد و مناسب نظامی آن‌ها در ارتش اردن را باز پس گرفت و این سه شاهزاده هم‌اکنون در اقامت اجباری به سر می‌برند.

در همین راستا پایگاه خبری "بریت بارت نیوز" آمریکا نوشت که این سه شاهزاده با فرماندهان سعودی برای کودتا علیه ملک عبدالله در حال برنامه‌ریزی بودند.

به نوشته این پایگاه، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی تلاش کرد که مانع از حضور ملک عبدالله در نشست سازمان همکاری اسلامی درباره قدس که اخیرا در شهر استانبول برگزار شد، بشود، اما پادشاه اردن بر خلاف میل او در این نشست حاضر شد و ا این در حالی است که عربستان یک مسئول رده پایین را به این نشست اعزام کرد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص اخیرا در گزارشی درباره روابط اردن و عربستان نوشت که روابط این دو کشور در پی سیاست‌ها و اقدامات محمد بن سلمان ولیعهد عربستان که برای تغییر ساختار قدرت در این کشور تلاش می‌کند، بحرانی است.

این روزنامه صهیونیستی به نقل از یک مقام اردنی که خواست نامش فاش نشود، نوشت: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان با اردنی‌ها و تشکیلات خودگردان فلسطین را برخورد بدی دارد.

به گفته این مقام اردنی محمد بن سلمان گویی با اردنی‌ها و فلسطینیان همچون نوکر خود رفتار می‌کند و گویی که او ارباب آن‌ها است و آن‌ها باید به هرچه او دستور می‌دهد عمل کنند.

به گزارش تسنیم، از سوی دیگر پایگاه اطلاعاتی امنیتی رژیم صهیونیستی "دبکا"، به نقل از منابع عربی اعلام کرد که عبدالله دوم بدلیل برقراری روابط مستحکم با قطر و ترکیه، خشم فرماندهان سعودی و اماراتی را برانگیخته است.

این در حالی است که دربار پادشاهی اردن در واکنش به این تحولات اعلام کرد که همه کسانی که به نشر اکاذیب می‌پردازند، تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

پربیننده ترین خبرها