پاکستان کمک‌ مالی به سازمان‌های سرکرده "لشکر طیبه" را ممنوع کرد

پاکستان کمک‌ مالی به سازمان‌های سرکرده
سه شنبه 12 دی 1396 - 14:19

پاکستان با ممنوع اعلام کردن کمک مالی به سازمان‌های تحت سرپرستی حافظ سعید، سرکرده گروه تروریستی "لشکر طیقه" اعلام کرد این سازمان‌ها توسط دولت اداره خواهند شد.

العالم - آسیا

دولت پاکستان ارائه کمک مالی به سازمان‌های تحت سرپرستی «حافظ سعید» رهبر گروه تروریستی لشکر طیبه، جیش محمد و جماعت الدعوه را ممنوع اعلام کرد.

بعد از برگزاری اجلاس ویژه دولت در اسلام‌آباد قرار شد کمک به سازمان‌های کمک مردمی و سایر گروه‌هایی که تحت سرپرستی حافظ سعید اداره می‌شوند و در فهرست لیست گروه‌های تروریستی قرار گرفته‌اند ممنوع شود.

قرار شده سازمان‌های کمک مردمی که تحت سرپرستی حافظ سعید بودند با نظارت دولت فعالیت کنند.

به گزارش سرویس امنیت پاکستان، هزاران نفر در سازمان کمک مردمی الفلاح که تحت سرپرستی حافظ سعید اداره می‌شود فعال هستند که از این طریق امرار معاش می‌کنند بنابراین نمی‌توان همه آن‌ها را اخراج کرد.

به درخواست سرویس امنیت پاکستان در مرحله اول باید سازمان‌های کمک مردمی مشکوک تحت نظر دولت اداره شوند. قرار شد مدرسه‌های دینی و تمام سازمان‌هایی که توسط حافظ سعید سرپرستی می‌شد با کمک سرویس امنیت توسط دولت اداره شوند.

به گزارش دیلی اکسپرس، «احسن اقبال» وزیر کشور پاکستان در این خصوص گفت: کمک مالی به تمام سازمان‌های مشکوک را متوقف کرده‌ایم و این اقدام به درخواست آمریکا نیست بلکه چون یک کشور متعهد هستیم این کار را انجام می‌دهیم.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که سازمان ملل متحد و آمریکا کمک مالی به سازمان‌هایی که تحت سرپرستی حافظ سعید اداره می‌شوند را ممنوع اعلام کردند.

حافظ سعید در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: هنوز از برنامه دولت درباره سازمان‌های تحت تکفل خود بی‌اطلاع است و بعد از در جریان قرار گرفتن این تصمیم درباره آن اظهار نظر خواهد کرد.

حافظ سعید رهبر گروه جماعت الدعوه و گروه مسلح لشکر طیبه است که یکی از بزرگترین گروه‌های مسلح در منطقه می‌باشد و بیشتر در کشمیر فعالیت می‌کند.

مقامات هندی مدعی هستند که تنها اتهام دست داشتن سعید در حملات 26 سپتامبر بمبئی دلیلی کافی برای دستگیری وی می‌باشد.

پیش از این نیز آمریکا مبلغ 10 میلیون دلار را به عنوان پاداش برای دستگیری رهبر "لشکر طیبه" پاکستان تعیین کرده بود که این کار باعث خوشنودی هند شده بود.

هند اعلام کرده است با توجه به مبلغی که آمریکا برای دستگیری حافظ سعید اعلام کرده است، ما حاضر هستیم همان مبلغ را بپردازیم اما سعید به هند تحویل داده شود.

این در حالی است که حافظ سعید رهبر لشکر طیبه و متهم اصلی حادثه 2008 بمبئی آزادانه در پاکستان زندگی کرده و به سخنرانی در محافل این کشور می‌پردازد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها