وزیر بهداشت:روغن پالم سرطان زا نیست/5 درصد قنادی ها به دادگاه معرفی شدند

وزیر بهداشت:روغن پالم سرطان زا نیست/5 درصد قنادی ها به دادگاه معرفی شدند
سه شنبه 12 دی 1396 - 14:09

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: هرگز نگفته ام روغن پالم سرطان زاست با این حال میزان واردات این روغن نصف شده است.

العالم ـ ایران 

سید حسن هاشمی روز سه شنبه در همایش شیرینی سالم در سالن همایش های رازی افزود: در مورد روغن پالم اظهارات من در رسانه ها اشتباه منتقل من هرگز نگفتم روغن پالم سرطان زاست این حرف دروغ است. روغن پالم انواعی دارد برخی از انواع آن سالم است و برخی هم ضرر دارد.
وی ادامه داد: در برخی جاها به مصرف روغن پالم نیاز داریم و نمی توانیم بگوییم هیچ نیازی به این روغن نداریم .اما برخی که به دنبال گمراه کردن افکار عمومی هستند.
وی گفت: با وجود این میزان واردات روغن پالم در دولت یازدهم از حدود 750 هزارتن به حدود 350 هزارتن کاهش یافت و عوارض واردات آن هم از 4 یا 5 درصد به 10 درصد افزایش یافت و به جای آن واردات روغن های مفیدتر مثل کلزا که عوارض کمتری دارند, افزایش یافت و البته کشت این دانه های روغنی نیز در کشور شروع شد.
وزیر بهداشت همچنین درباره اقدامات وزارت بهداشت برای تقلب در آبهای بسته بندی شده گفت: افرادی در گذشته آب آشامیدنی را به جای آب معدنی به مردم می فروختند. وزارت بهداشت وارد شد و با حمایت دولت جلوی آنها را گرفت و اکنون معلوم است که کدام آب بسته بندی آشامیدنی است و کدام آب معدنی ضمن اینکه آبهای بسته بندی رتبه بندی شدند.
هاشمی گفت: رتبه بندی کیفی آبهای بسته بندی شده از رتبه یک تا 90 در سایت غذا و دارو موجود است و هر یک از 80 میلیون ایرانی می تواند با مراجعه به این سایت از اطلاعات آن آگاه شود. طبیعی است که مردم به سمت مصرف 4 یا 5 محصول برتر گرایش پیدا می کنند.
وزیر بهداشت که در جمع صنف قنادان صحبت می کرد با مطرح کردن پیشنهاد رتبه بندی قنادی های کشور گفت: اگر قنادی های کشور نیز از بهداشتی و کیفیت محصول رتبه بندی شوند مردم می توانند محصولات سالم تری مصرف کنند ضمن اینکه به نفع قنادانی که محصولات بهتری دارند نیز خواهد بود.
به گزارش ایرنا، وی افزود: اکنون که قیمت گذاری محصولات قنادی ها حذف شده است بهتر است با رتبه بتدی قنادی ها رقابت مناسب تری را بین اعضای این صنف در کشور داشته باشیم.
وزیر بهداشت اضافه کرد: حدود 30 هزار کارگاه قنادی و 8300 قنادی عرضه کننده شیرینی در کشور و 848 کارگاه قنادی در تهران وجود دارد که در شش ماه گذشته فقط 359 واحد آنها در کشور و 97 واحد در تهران تخلف داشتند و به دادگاه معرفی شدند که کمتر از 5 درصد واحدهای قنادی در کشور است یعنی 95 درصد آنها سالم هستند.
ادامه دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها