ترامپ: تحریم ها و فشار، تاثیر بزرگی بر کره شمالی دارد

ترامپ: تحریم ها و فشار، تاثیر بزرگی بر کره شمالی دارد
سه شنبه 12 دی 1396 - 20:37

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه مجموعه ای از توییت هایی در مورد مسائل مختلف داخلی و خارجی منتشر کرد که یک مورد آن به تاثیر فشار بر کره شمالی اشاره داشت.

ایران - آمریکا

وی در توییت مربوط به کره شمالی نوشت: تحریم ها و فشارهای دیگر شروع به تاثیرگذاری بزرگ بر کره شمالی می کند. سربازان (کره شمالی) به طور مخاطره آمیزی به کره جنوبی فرار می کنند. مرد موشکی اکنون خواستار مذاکره با کره جنوبی برای نخستین بار است. شاید این اخبار خوبی باشد، شاید نه. خواهیم دید.

آمریکا و متحدان این کشور از جمله کره جنوبی و ژاپن سیستم حکومتی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را در بحبوحه پیشرفت های موشکی و هسته ای این کشور تحت فشار اقتصادی قرار داده اند.

کره شمالی سال گذشته میلادی ششمین آزمایش هسته ای اش را انجام داد. در همین حال، سازمان ملل تلاش کرده است از طریق اعمال تحریم ها، عرضه نفت به کره شمالی را به منظور مهار برنامه های هسته ای و موشکی این کشور، محدود کند. 

کره جنوبی در روزهای اخیر اعلام کرد که دو فروند کشتی مظنون به حمل نفت به سوی کره شمالی را به نشانه تخطی از تحریم ها، توقیف کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا در توییت دیگری از تلفات صفر درصدی در شرکت های هواپیمایی تجاری در سال 2017 به نفع خود کسب اعتبار کرد و نوشت: من از زمان به قدرت رسیدن، بر بخش هوانوردی تجاری بسیار سختگیری کرده ام. اخبار خوب اینکه گزارش شد که شمار مرگ و میر در سال 2017 صفر بود که بهترین و امن ترین سال به ثبت رسیده است. 

واقعیت دارد که هیچ مرگ و میری در بخش هوانوردی تجاری در جهان در سال 2017 روی نداد، اما این مساله به واسطه امری فراتر از نفوذ صرف آمریکا است. تلفات هوایی در آمریکا و دیگر کشورهای جهان، از بیش از یک دهه پیش کاهش داشته است. آخرین حادثه در بخش هوانوردی تجاری در آمریکا جولای 2013 روی داد که بر اثر آن سه مسافر کشته شدند.

ترامپ در توییت دیگری از وزارت دادگستری آمریکا انتقاد کرد و گفت که این وزارتخانه باید در نهایت علیه دستیار ارشد هیلاری کلینتون وزیر خارجه اسبق آمریکا و جیمز کومی مدیر سابق اداره پلیس فدرال ایالات متحده (اف بی آی) اقدام کند.

ترامپ در توییتی در همین رابطه نوشت: هما عابدین دستیار ارشد هیلاری کلینتون شیاد به بی اعتنایی به پروتکل های امنیتی اصلی متهم شده است. وی پسوردهای محرمانه را در اختیار عوامل خارجی قرار داد. عکس های ملوانان از زیردریایی را به خاطر می آورید؟ وزارت دادگستری دولت در عمق باید کاری کند. همچنین در مورد کومی و دیگران.

دولت در عمق اشاره به یک شبکه قدرتمند در سایه دارد و برخی جمهوریخواهان آمریکا می گویند در تلاش برای تضعیف ترامپ است.

یک گزارش منتشر شده حاکی است که عابدین پسوردهای دولتی را قبل از هک شدن به ایمیل های خود در یاهو فرستاده است. 

اشاره ترامپ به ملوانان، مربوط به «کریستین سوسیر» ملوان نیروی دریایی آمریکا بود که به دلیل عکسبرداری غیرمجاز از فضای داخلی یک زیردریایی هسته ای به زندان محکوم شد.

به نظر می رسد ترامپ در این توییت به جاری بودن استاندارد دوگانه در آمریکا اشاره داشت و مجازات نشدن کلینتون و دستیارانش را با مورد مربوط به این ملوان آمریکایی مقایسه کرد. 

رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در توییت دیگری به ناشر جدید روزنامه نیویورک تایمز تبریک گفت و نوشت: نیویورک تایمز پرعیب یک ناشر جدید (ای. جی. سولزبرگر) دارد. تبریک می گویم. این آخرین شانس برای تایمز است که رویای «آدولف اوچز» موسس خود مبنی بر انتشار اخبار غیرمغرضانه، بدون ترس یا جانبداری، صرف نظر از حزب، فرقه یا منافع را تحقق بخشد.

«آرتور سولزبرگر» از سمت ناشر نیویورک تایمز استعفا و این مسئولیت را به پسر خود واگذار کرد. سولزبرگر جوان روز دوشنبه یادداشتی در این روزنامه منتشر و به ماموریت جد بزرگ خود (آدولف اوچز) درخصوص انتشار اخبار غیرمغرضانه در تایمز اشاره کرد.

نیویورک تایمز ماه گذشته اعلام کرد که سه میلیون و 500 هزار مشترک مالی دارد، ضمن اینکه 130 میلیون نفر نیز در ماه این روزنامه را مطالعه می کنند.

ترامپ، نیویورک تایمز را در زمره رسانه هایی قرار داده که اغلب به آنها حمله می کند و از آنها به عنوان رسانه های جعلی نام می برد. با این وجود، وی در دوره ریاست جمهوری اش افشاگرانه ترین مصاحبه های خود را با این روزنامه انجام داده است. 

پربیننده ترین خبرها