واشنگتن به‌دنبال افزایش تحریم‌ها علیه ایران

واشنگتن به‌دنبال افزایش تحریم‌ها علیه ایران
چهارشنبه 13 دی 1396 - 06:27

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه این کشور به دقت اوضاع ایران را تحت نظر دارد، گفت اعمال تحریم یکی از گزینه‌های در اختیار واشنگتن برای فشار به ایران است.

العالم - آمریکا

«هیدر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه بار دیگر گفت این کشور به دقت تحولات ایران و ناآرامی‌های اخیر را دنبال می‌کند.

نوئرت که در اولین نشست خبری سال جدید میلادی در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، درباره اغتشاشات روزهای گذشته در چند شهر ایران، گفت: «به دقت تحولات ایران را تحت نظر داریم و این نگرانی مشترک ما و جهان است که مردم ایران بتوانند با آزادی عقاید و اعتراضات خود را بیان کنند.»

وی افزود: «دولت ایران مدعی بوده است که زندگی مردم این کشور پس از برجام بهبود می‌یابد، اما اکنون شاهد هستیم که این اتفاق نیافتاده است و برخی از مردم ایران گلایه می‌کنند که حقوق آن‌ها پرداخت نشده است».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره احتمال اعمال تحریم تازه علیه ایران، گفت: «این یکی از ابزارهایی است که داریم، ما ابزارهای زیادی در اختیار داریم و همانطور که گفته‌ایم به دقت موارد نقض حقوق بشر در این کشور را رصد می‌کنیم».

وی درباره توییت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که گفته بود اکنون «زمان تغییر» در ایران است، گفت: «برخی از معترضان می‌گویند که پول‌های آن‌ها در حال هزینه در دیگر کشورها است... زمانی که رئیس‌جمهور از "تغییر" صحبت می‌کند، منظور او انجام همان تغییراتی است که معترضان از آن صحبت می‌کنند».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت که این کشور در روزهای گذشته برای بحث درباره ناآرامی‌ها در ایران، با متحدان خود در جهان در تماس بوده است.

از آغاز اغتشاش و ناآرامی در چند شهر ایران، رئیس‌جمهور آمریکا به صراحت به حمایت از عاملان ناآرامی پرداخته است. «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل امشب گفت که کشورش از شورای امنیت سازمان ملل متحد و شورای حقوق بشر خواهد خواست تا برای بررسی وضعیت ایران تشکیل جلسه دهد.

پربیننده ترین خبرها