موسسه بنادر دریای سرخ ،دروغ رسانه های سعودی را افشا کرد

موسسه بنادر دریای سرخ ،دروغ رسانه های سعودی را افشا کرد
چهارشنبه 13 دی 1396 - 10:26

موسسه یمنی بنادر دریای سرخ ،اخبار رسانه های ائتلاف متجاوز سعودی مبنی بر اجازه دادن برای پهلو گرفتن کشتی های تجاری و کشتی های حامل فراورده ای نفتی در بندر الحدیده را تکذیب کرد.

العالم یمن

به گزارش خبرنگار شبکه العالم در یمن، این موسسه تاکید کرد این خبر نادرست بوده و در چارچوب اقدام رسانه های متجاوز برای فریب دادن جامعه بین الملل و وارونه جلوه دادن حقایق است.

«یحیی شرف الدین» معاون رئیس شورای مدیریت سازمان بنادر دریای سرخ در کنفرانس مطبوعاتی در اسکله های بندرالحدیده،گفت: این اخبار همه دروغ و فریب رسانه های متجاوز سعودی است که برای بار سوم از بازگشایی بندر الحدیده برای کشتی ها خبر داده است.

وی با استناد به خالی بودن اسکله های بندر از وجود هرگونه کشتی تجاری یا امدادرسانی، دروغ سعودی ها را فاش و تاکید کرد از همان ابتدا نیز این بندر باز نشده بود.

وی افزود :ادامه اقدام رسانه های متجاوز مبنی بربازگشایی بندر الحدیده در چارچوب فریب دادن جامعه بین المللی از ابتدای تجاوز و محاصره یمن است .

وی افزود: فقط یک کشتی حامل نفت و  گندم و یک کشتی برای بردن کارکنان سازمان ملل بوده که رسانه های سعودی ادعا کرده بودند آنها کارشناسان ایرانی هستند.

معاون رئیس شورای مدیریت سازمان بنادر دریای سرخ افزود: کشتی هایی که وارد این بندر شده اند همه اقدامات قانونی مشخص شده توسط ائتلاف سعودی را انجام داده و ازبرج های دیده بانی متجاوزان نیز تحت نظر بودند.

وی افزود:بنادردریای سرخ تحت نظر سازمانهای بنادر بین المللی فعالیت دارد و به همه شرایط و لایحه های این سازمان برای فعالیت در بنادر متعهد است.

شرف الدین  با اشاره به تبعیض عجیب علیه مردم یمن گفت علیرغم درخواست سازمان ملل از کشورهای متجاوز برای اجازه دادن به کشتی ها جهت ورود به این بندر اما ائتلاف ادعا دارد تصمیمات سازمان ملل را در محاصره و گرسنه نگاه داشتن مردم یمن رعایت می کند.

وی تاکید کرد بستن بندر الحدیده با توجه به اهمیت حیاتی آن جهت ارسال غذا، دارو و فرآورده های نفتی و دیگر وسائل در دوره های پیش و پس از تجاوز،مرگ تدریجی مردم یمن است.

این بندر،تنها گذرگاه اصلی برای ورود مواد غذائی و امدادرسانی و فراورده های نفتی برای برآورده ساختن نیاز مردم یمن است.

معاون رئیس شورای مدیریت بنادر دریای سرخ از سازمان های وابسته به سازمان ملل خواست به وظیفه انسانی خود در قبال مردم یمن عمل کرده و ائتلاف متجاوز را برای ورود کشتی های حامل مواد غذایی و فرآورده های نفتی تحت فشار قرار دهد.

وی افزود : این سازمان ها درگزارش های پیشین خود اعلام کرده بودند که با تمام تلاش در حال فعالیت در بندر الحدیده هستند اما نیازهای مردم یمن را براورده نمی کنند.

217

پربیننده ترین خبرها