تهران بعد از 5 روز بالاخره نفسی تازه کرد/ برف و کولاک در 6 استان کشور

تهران بعد از 5 روز بالاخره نفسی تازه کرد/ برف و کولاک در 6 استان کشور
چهارشنبه 13 دی 1396 - 13:08

در حالی که تهران به سختی نفس می کشید و هر نفسی که فرو می رفت "مخل" حیات بود تا "ممد" حیات، هوا پس از 5 روز متوالی در شرایط سالم قرار گرفت و از سوی دیگر نگرانی از صفر شدن ذخایر برف در کشور، با بارش این رحمت الهی در 6 استان تا حدودی کاسته شد.

العالم ـ ایران

به گفته محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون هوای شهر تهران در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 8 امروز (چهارشنبه) با 66 عدد کاهش نسبت به روز گذشته بر روی عدد 68 و در شرایط سالم قرار گرفته است. 

اما همین دوشنبه پیش بود که محمد حاج رسولی ها، مدیرعامل شرکت منابع آب ایران، ابراز نگرانی کرده بود که درحال حاضر در اکثر نقاط کشور ذخیره برف صفر است و این در شرایطی است که ذخیره برف یکی از اندوخته های منابع آبی در بهار است.

به گفته وی تا پایان زمستان باید میزان بارش ها به 71 درصد برسد که این روند درحال حاضر 30 درصد است.

به دنبال اعلام این خبر نگران کننده، اما این بار رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خبر خوش بارش برف و کولاک را در 6 استان کشور اعلام کرد و در عین حال از اعزام تیم های عملیاتی به این شهر ها خبر داد.

مرتضی سلیمی گفت: استان های اردبیل،‌ چهارمحال و بختیاری، قزوین، گیلان، لرستان و مازندران طی 24 ساعت گذشته درگیر برف و کولاک زمستانه شدند.
وی افزود: نیروهای امدادی در محورهای مواصلاتی این استان‌ها مستقر شدند و امدادرسانی به مسافران و در راه‌ماندگان توسط امدادگران انجام می‌شود.
رئیس سازمان امداد و نجات در گفت وگو با ایرنا اضافه کرد: در این مدت یک نفر مصدوم شده که به بیمارستان انتقال یافته و 70 دستگاه خودرو نیز توسط 10 تیم امدادی از برف رهاسازی شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها