آمریکا در تدارک اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به بهانه اغتشاشات است

آمریکا در تدارک اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به بهانه اغتشاشات است
چهارشنبه 13 دی 1396 - 22:58

یک مقام ارشد آمریکایی به خبرگزاری فرانسه گفته دولت این کشور در حال گردآوری اطلاعات لازم برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به بهانه اغتشاشات اخیر در برخی شهرهای این کشور است.

العالم-آمریکا

 «مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه بار دیگر درباره آشوب‌های اخیر در ایران اظهارنظر کرد و از تخریب‌گران در برخی شهرهای ایران حمایت کرد. 

او درباره آشوب‌گران ایرانی گفت: «ما می‌خواهیم آنها به آینده‌ای آزاد و دموکراتیک دست پیدا کنند. می‌خواهیم آنها از حکومتی که همچنان دنیا را تهدید می‌کند و تهدید به ساخت سلاح‌های هسته‌ای می‌کند، دور شوند.»

همزمان، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی که اشاره‌ای به نامش نکرده گزارش داده ایالات متحده در حال بررسی گزینه‌های خود برای وضع تحریم‌های جدید علیه ایران به بهانه اغتشاشات اخیر است. 

این مقام آمریکایی که اشاره‌ای به نامش نشده با متهم کردن مقام‌های ایران به «سرکوب» اغتشاشات گفته است: «ایالات متحده از تمامی منابع در دسترس خود استفاده خواهد کرد تا درباره کسانی که در حال سرکوب، نقض حقوق بشر و توسل به خشونت علیه معترضان هستند اطلاعات لازم را کسب کرده و آنها را وارد دستگاه تحریمی خود کند. 

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها