ادعای بی‌بی‌سی: آمریکا تحریم صدا و سیما را بررسی می‌کند

ادعای بی‌بی‌سی: آمریکا تحریم صدا و سیما را بررسی می‌کند
پنج‌شنبه 14 دی 1396 - 09:27

رسانه دولتی انگلیس به نقل از یک مقام دولت آمریکا مدعی شده واشنگتن ممکن است به بهانه آشوب‌های اخیر، تحریم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را در دستور کار قرار دهد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

برخی منابع خبری بامداد پنجشنبه گزارش داده‌اند دولت آمریکا ممکن است به بهانه آشوب‌های اخیر در برخی از شهرهای ایران، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را هدف تحریم قرار دهد. 

رسانه دولتی انگلیس، بی‌بی‌سی به نقل از یک مقام ارشد دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، مدعی شد تحریم‌های جدید علیه ایران ممکن است علاوه بر صدا و سیما، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران را هم شامل شود.

خبرگزاری فرانسه پیشتر به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی که اشاره‌ای به نامش نکرده گزارش داده بود ایالات متحده در حال بررسی گزینه‌های خود برای وضع تحریم‌های جدید علیه ایران به بهانه اغتشاشات اخیر است. 

این مقام آمریکایی که اشاره‌ای به نامش نشده درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران گفته است: «انجام این کار به اطلاعات نیاز دارد، بنابراین ما قصد داریم این اطلاعات را گردآوری کنیم تا ببینیم چه کاری می‌توانیم انجام دهیم.»

وی همچنین با متهم کردن ایران به «سرکوب» آشوب‌های اخیر گفته است:  «ایالات متحده از تمامی منابع در دسترس خود استفاده خواهد کرد تا درباره کسانی که در حال سرکوب، نقض حقوق بشر و توسل به خشونت علیه معترضان هستند اطلاعات لازم را کسب کرده و آنها را وارد دستگاه تحریمی خود کند.»

ترامپ و مقام‌های دولت او از زمان آغاز ناآرامی‌های پراکنده در برخی شهرهای ایران به تکرار درباره آن موضع‌گیری و اظهارنظر کرده‌ و حمایت خود را از «مردم ایران» اعلام کرده‌اند. 

تأکید ترامپ و مقام‌های دولت او بر ایستادن در کنار ملت ایران در حالی است که او از زمان ورود به کاخ سفید، ایران‌هراسی و ایران‌ستیزی را یکی از محورهای اصلی سیاست خارجی خود قرار داده است. 

به گزارش فارس، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنان سه ماه پیش خود در یک سخنرانی توهین‌آمیز از مردم ایران به عنوان «ملت تروریست» یاد کرد. همچنین استفاده او از واژه مجعول «خلیج عربی» در آن سخنرانی خشم مردم ایران را به همراه داشت. 

ترامپ همچنین از زمان ورود به کاخ سفید با صدور یک دستور اجرایی شهروندان ایران و چند کشور دیگر را از ورود به خاک آمریکا منع کرده است. 

مقام‌های کاخ سفید همچنین در روزهای گذشته ایران را به اعمال تحریم‌های جدید به بهانه «سرکوب» آشوب‌های اخیر تهدید کرده‌اند. 

تهدید کاخ سفید به وضع تحریم‌های جدید در حالی صورت گرفته که ترامپ طبق قوانین داخلی آمریکا بایستی بین 12 تا 17 ژانویه درباره تمدید معافیت‌های ایران از تحریم‌ها تصمیم‌گیری کند.

پربیننده ترین خبرها