ماکرون:

رویکرد آمریکا، اسرائیل و عربستان علیه ایران خطر جنگ را تداعی می‌کند

رویکرد آمریکا، اسرائیل و عربستان علیه ایران خطر جنگ را تداعی می‌کند
پنج‌شنبه 14 دی 1396 - 10:33

رئیس‌جمهوری فرانسه اظهار داشت که رویکرد آمریکا، اسرائیل و عربستان در قبال ایران، ما را به سوی جنگ سوق می‌دهد.

العالم ـ اروپا

به گزارش «رویترز»، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه، روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، بر ضرورت باز بودن باب گفت‌وگو با تهران تأکید کرد و متذکر شد که شدت اظهارات آمریکایی‌های، اسرائیلی‌ها و سعودی‌ها درباره ایران، ما را به سوی جنگ سوق می‌دهد.

ماکرون گفت: «رویکرد رسمی، که ایالات متحده، اسرائیل و عربستان سعودی و بسیاری از همپیمانان ما اتخاذ می‌کنند، تقریبا مشابه رویکردی است که ما را به سمت جنگ سوق می‌دهد.»

رئیس‌جمهوری فرانسه خاطرنشان کرد، سخن این است که برخی کشورها «استراتژیک هدفمند» اتخاذ می‌کنند، ولی فرانسه می‌خواهد رویکردی متعادل‌تر را با هدف جلوگیری از ایجاد «محور شرارتی»، دنبال کند.

به گزارش تسنیم، «جورج دبلیو بوش» رئیس‌جمهور وقت آمریکا در 29 ژانویه 2002، طی سخنرانی سالیانه خود در کنگره این کشور، ایران، عراق و کره‌شمالی را «محور شرارت» خطاب کرده بود.

واشنگتن و تل‌آویو به همراهی رژیم سعودی و برخی کشورهای مرتجع عربی بارها اتهام‌های ثابت‌نشده‌ای علیه ایران مطرح می‌کنند و مدعی می‌شوند که ایران مهم‌ترین کشور حامی تروریسم و بی‌ثبات کننده منطقه است.

ماکرون در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تعویق سفر «ژان- ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه به ایران، گفت که همچنان مصمم است به تهران برود و این سفر زمانی انجام خواهد شد که «آرامش به ایران» بازگردد.

پربیننده ترین خبرها