دادستان کل کشور خبر داد:

افشای جزئیات اتاق عملیات ناآرامی های اخیر/مسئولان نظام قائل به بستن فضای مجازی نیستند

افشای جزئیات اتاق عملیات ناآرامی های اخیر/مسئولان نظام قائل به بستن فضای مجازی نیستند
پنج‌شنبه 14 دی 1396 - 15:45

دادستان کل کشور با افشای جزئیات اتاق عملیات ناآرامی های اخیر کشور گفت: این پروژه متشکل از سه ضلع آمریکایی، صهیونیستی و سعودی است که از چهارسال قبل برای ایجاد ناآرامی در ایران طراحی شده بود.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری روز پنجشنبه در همایش مطالبات مقام معظم رهبری در سالن همایش های مدرسه دارالشفای قم،افزود: طراح اصلی این پروژه، یک آمریکایی به نام مایکل اندریا، مسئول سابق مبارزه با تروریسم سازمان سیای آمریکا است و اتاق عملیاتی متشکل از سه ضلع آمریکا، صهیونیست و آل سعود نیز برای این ناآرامی ها تشکیل شده بود که به طور عمده ، برنامه ریزی آن به عهده مایکل و یکی از افسران اطلاعاتی وابسته به موساد انجام می شد و هزینه آن هم به عهده آل سعود بود.
وی نام این پروژه را «دکترین همگرایی نتیجه بخش» اعلام کرد و افزود: بر اساس اطلاعات بدست آمده، این اتاق فکر با مطالعات فراوانی که طی سال های گذشته انجام دادند، پویش های اعتراضی مطالبه گر تحت عنوان «نه به گرانی»؛«نه به پرداخت قبوض» و«پویش مالباختگان و بازنشستگان» در کشور به راه انداختند.
منتظری با بیان اینکه منافقان، سلطنت طلبها، برخی ملی گراها و چپی ها نیر نماینده ای در این اتاق عملیات داشتند، خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه 2 طرح تونسی و طرح لیبیایی بر اساس حرکت های اجتماعی در لیبی و تونس مورد مطالعه قرار گرفته بود که در طرح تونسی، حرکت های اجتماعی از مرکز به پیرامون انتقال می یافت و در طرح لیبیایی، حرکت های اجتماعی از پیرامون شروع و به سمت مرکز کشیده می شد اما با ارزیابی که این اتاق فکر انجام داد، نهایتا اجرای طرح لیبیایی یعنی حرکت از حاشیه به سمت مرکز را برای اجرا در کشورمان انتخاب کردند.
وی استفاده از کمپین ها و پویش های اعتراضی را گام اول اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور و وجود مطالبات اجتماعی و برخی مشکلات اقتصادی که مورد توجه تعداد قابل توجهی از افراد جامعه است، توسط این اتاق فکر خارجی، هدف گذاری هایی تعیین و حتی تاریخ اعلام آن را نیز مشخص کرده بودند.
دادستان کل کشور ادامه داد: مرحله دوم این طرح خارجی، مرحله خشونت و درگیری با ماموران و مسئولان و نیز ایجاد ناامنی در جامعه و به تدریج تجمیع نیروهای خود در داخل و خارج کشور با هدف نهایی سرنگونی نظام برنامه ریزی شده بود.
وی با بیان اینکه این اتاق عملیات برای اجرای طرح 2 اتاق عملیات در اربیل عراق و هرات افغانستان برای ورود تکفیریهای داعشی به داخل ایران در خلال اجرای این ناآرامی ها پیش بینی کرده بود، گفت: استفاده کردن از جریان تکفیری ها و به میدان آوردن داعش و گروه های همسو با آن، وارد کردن سلاح و کشاندن این جریان به مرکز کشور و در نهایت ایجاد ناامنی مسلحانه و به اصطلاح خودشان ،گرفتن مراکز مهم و یکسره کردن کار در بهمن ماه بخصوص تا 22 بهمن ، برنامه دشمنان نظام از به راه انداختن این ناآرامی ها در کشور بود.
منتظری افزود: برخی کارشناسان معتقدند که اجرای این پروژه برای سال 97 برنامه ریزی شده بود ولی به لحاظ شرایط خاص ماههای اخیر در کشور، مطالبات مردم و برخی مباحث میان قوا این زمان جلو انداخته شده است.
وی سلب اعتماد از دستگاه های تاثیرگذار برقراری امنیت در کشور را از جمله مقدمه های این پروژه طی ماه های گذشته دانست و گفت: از ماه ها پیش، عده ای به طور مستقیم یا غیرمستقیم، دانسته و یا نادانسته برای سلب اعتماد عامه مردم از دستگاه های تاثیرگذار بر ایجاد امنیت، با هدف قرار دادن قوه قضائیه و سپاه پاسداران بدنبال ایجاد ناامیدی در جامعه بودند تا اعتماد مردم به نظام و مراکز تصمیم گیرنده و موثر کشور را کاهش دهند و با یک حرکت، به تعبیر خودشان که حرکت پایانی است نظام را ساقط کنند.
دادستان کل کشور، حمایت سریع آمریکا از فتنه گران این ناآرامی ها را در راستای اجرای این عملیات دانست و گفت: رئیس جمهور ابله و احمق آمریکا، بلافاصله با توئیت های متعدد به حمایت از ناآرامی ها در کشور پرداخت و به دنبال آن نیز انگلیس، صهیونیست و برخی کشورهای اروپایی از این ناآرامی ها اعلام حمایت کردند که این جریان، کاملا حساب شده و برنامه ریزی شده بود.
وی با بیان اینکه خدا را شکر می کنیم که دشمنان ما را از احمق ها قرار داده است، ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی، قریب به چهل سال است که انواع توطئه ها را علیه نظام اسلامی به کار برده اند اما تمام این توطئه ها را خداوند با امدادهای غیبی و با عشق و علاقه ای که در قلوب مردم ایران اسلامی از نظام و رهبری نظام قرار داده، نقش بر آب کرده است.
دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه نباید تنها به نصرت الهی بسنده کرد، افزود: اگر چه خداوند مکر دشمنان اسلام را نابود و به خودشان باز می گرداند ولی بصیرت، هوشیاری و به روز بودن افراد اثرگذار در جامعه برای آگاهی دادن و آگاهی بخشیدن به جامعه نیاز امروز کشور است.
مسئولان نظام قائل به بستن فضای مجازی نیستند

وی در ادامه فضای مجازی را یک فرصت گرانبها و در عین حال، دارای تهدید دانست و گفت: رهبری مکررا ضمن تاکید بر استفاده از فرصت های شبکه های اجتماعی نسبت به آسیب های آن نیز هشدار داده و با طرح دغدغه ها و نگرانی های خود، به مسئولان در این زمینه تذکر داده اند اما متاسفانه تاکنون گوش شنوایی در دولت ها نبوده است.
دادستان کل کشور افزود: رهبر معظم انقلاب از سال ها پیش با توجه به اشراف و اطلاعات دقیقی که داشتند برایجاد شبکه ملی اطلاعات تاکید کردند تا علاوه بر زیرساخت، محتوا و برنامه های آن نیز در اختیار نظام باشد.
وی با بیان اینکه امروزه استفاده از فناوری نوین ، ارزشمند و تاثیرگذار به جزئی غیرقابل جدا از زندگی امروزی بشر تبدیل شده است، تاکید کرد: نه رهبرمعظم انقلاب، نه مسئولان قضائی و نه مسئولان امنیتی و اطلاعاتی معتقد به بستن فضای مجازی نیستند بلکه تاکید دارند که این فضا باید به طور صحیح، مدیریت شود.
منتظری با تاکید بر اینکه نباید فضای مجازی را که در همه ارکان زندگی مردم وارد شده است، در اختیار دشمن قرار داد، گفت: این بزرگترین خیانت به جامعه است که فضای مجازی را در اختیار کامل دشمن قرار داده و آن را مدیریت نکنیم.
وی با اشاره به تلاش های علنی و غیرعلنی دستگاه قضائی برای مدیریت فضای مجازی گفت: در دادستانی کل کشور، معاونت فضای مجازی ایجاد شده که در ذیل آن کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه شبکه های اجتماعی متشکل از دادستان، 6 تن از وزیران و نمایندگانی برخی از نهادها عضو این کمیته هستند که در حدود 2 سال گذشته فقط یکبار و آن هم به دلیل خاص موفق شدیم وزرا را در این کارگروه جمع کنیم.
 مسدود شدن صدهاهزار کانال غیراخلاقی و دارای مصادیق مجرمانه
دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آمار کانال های مسدود شده شبکه های اجتماعی از شهریور ماه 95 تا شهریورماه امسال گفت: در این مدت، حدود 936 هزار و 700 کانال و صفحه را در شبکه های اجتماعی به دلیل داشتن محتوای غیراخلاقی و یا مصادیق مجرمانه فیلتر کردیم که به طور میانگین معادل حدود 15 تا 20 هزار کانال در هفته است ولی با فیلتر این کانال ها، فعالیت آنها پایان نمی یابد بلکه با اسم دیگری فعالیت خود را آغاز می کنند.
منتظری با اشاره به رتبه بندی بیشترین مصادیق مجرمانه در شبکه های اجتماعی گفت: با بررسی های دقیق انجام شده، محتوای غیر اخلاقی با 784 هزار نشانه ، نخستین مصداق مجرمانه در شبکه های اجتماعی است. اینگونه کانالها روی مسائل اخلاقی و عفت عمومی تمرکز کرده و جوانان را به انحراف می کشانند.
وی ادامه داد: مسائل مربوط به فعالیت های هرمی، قماربازی در فضای مجازی و داشتن محتوا علیه مقدسات با 24هزار نشانه و محتوا علیه امنیت و آسایش عمومی با قریب 20 هزار نشانه در رتبه های بعدی مصادیق مجرمانه در شبکه های اجتماعی قرار دارند.
تلگرام و اینستاگرام ؛ بزرگترین عوامل ناآرامی های اخیر
منتظری تاکید کرد: هر چه فریاد می زنیم و مکاتبات بسیاری انجام دادیم که تلگرام در جامعه دارد به اخلاق، اقتصاد کشور و امنیت جامعه لطمه می زند و باید به جای آنها، از شبکه های اجتماعی داخلی استفاده کنیم ولی کسی گوش نمی دهد.
وی بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی را ناشی از شبکه های اجتماعی دانست و ادامه داد: نمونه های عجیبی داریم که شبکه های اجتماعی چه مشکلات اخلاقی را در بین جوانان ایجاد کرده است.
دادستان کل کشور افزود: تلگرام و اینستاگرام از بزرگترین عوامل و بسترهای تاثیرگذار در ناآرامی های اخیر در کشور بوده است.
حرکت جهادی، مقاومت و مبارزه رمز پیروزی بر توطئه دشمنان 
منتظری در بخش دیگری از سخنانش، خواستار انجام کار جهادی در زمینه ابلاغ دین و ساختن فرهنگ جامعه از سوی علما و روحانیون شد و اظهارداشت: باید باور کنیم که مسئولیت ما امروز در حفظ اسلام و ارزش های آن بسیار سنگین است.
وی تاکید کرد: همان طور که حل مشکلات اقتصادی کشور، کار جهادی توسط دولتمردان را می طلبد، حوزه علمیه، طلاب و تاثیرگذاران در راه و رسم زندگی مردم نیز باید جهادی کار کنند.
دادستان کل کشور، دشمنی آمریکا، صهیونیستها، عوامل منطقه ای و ایادی داخلی آن با نظام جمهوری اسلامی را بسیار جدی و همه جانبه توصیف کرد و افزود: دشمن به صورت توفنده و همه جانبه به مقابله با اسلام و نظام اسلامی پرداخته است که این موضوع وظیفه مسئولان و روحانیان را خطیرتر می کند.
وی با تاکید بر اینکه باید متناسب با حرکت و ابزارهای دشمن با آن مقابله کنیم، ادامه داد: اگر این تقابل و مواجهه متناسب نباشد یعنی دفاع و ایستادگی و مقاومت ما در برابر چنین دشمنی که چهل سال شکست های مختلف تحمل کرده ولی همچنان کوتاه نیامده و به دنبال توطئه های جدید است، حساب شده و متناسب با اقدام دشمن نباشد به طور قطع آسیب می بینیم.
منتظری، حرکت جهادی، مقاومت و مبارزه در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، فکری و اندیشه ای را راه مقابله با دشمنی های دشمنان اسلام دانست و گفت: امروز شرایط کشور به گونه ای است که باید حوزه های علمیه و اندیشه سازان جامعه با جدیت وارد میدان شوند و در این میدان جهادی عمل کنند.
باید به فریاد جوانان در آسیب های اجتماعی رسید
دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنانش به آسیب های اجتماعی در کشور اشاره کرد و گفت: تلاش برای رفع آسیب های اجتماعی از جمله مسائلی است که با رسالت حوزه در راستای ساختن فرهنگ و اعتقادات مردم همخوانی دارد و باید ظرفیت بزرگ علما، مراجع، مبلغان ، مدرسان و فضلای حوزه متناسب با شرایط روز به کار گرفته شود.
وی با تاکید بر اینکه باید به فریاد جوانان در آسیب های اجتماعی رسید گفت: امروز نسل جوان در جامعه ما با خطرات فراوانی مواجه است. جوانان بصیر و فداکار در جامعه کم نداریم ولی همه جوانان از طلبه و دانشجو تا کارگر در معرض خطر هستند چرا که جوانان ما در همه سنین مورد هدف دشمن قرار گرفته اند.
منتظری شبکه های اجتماعی را برجسته ترین آسیب امروز جامعه دانست و افزود: رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی نیازمند همدلی و همکاری و اقدام متناسب است.
وی هشدار داد اگر به این آسیب های اجتماعی نپردازیم و یا آنگونه که باید به آن توجه نکنیم و یا تعامل لازم را نداشته باشیم این بیماری جامعه را از پا درخواهد آورد.
وی، اعتیاد را اولین آسیب اجتماعی کشور دانست وگفت: متاسفانه به دلیل تولیدات مواد مخدر در کشورهای همسایه و تلاش دشمن برای ورود این مواد به داخل کشور و توزیع آن در بین جوانان با مشکلات زیادی مواجه هستیم و در این روند، مواد مخدر صنعتی نیز به دامنه این مشکلات افزوده است.
به گزارش ایرنا، دادستان کل کشور با بیان اینکه خاستگاه بسیاری از آسیب های اجتماعی عمدتا بیکاری، فقر و مشکلات اقتصادی است، گفت: سرقت، حاشیه نشینی ، طلاق و فساد اخلاقی از جمله آسیب هایی است که باید بیش از پیش آنها را مورد توجه و بررسی قرار داد .
وی گسترش مکارم اخلاق در جامعه را از جمله وظایف حوزه علمیه دانست و تاکید کرد: برای اصلاح جامعه باید از خود و خانواده خود شروع کنیم چرا که اگر در برابر این آسیب ها، خود و خانواده خود را بیمه نکنیم نمی توانیم جامعه را هم مصون کینم.

پربیننده ترین خبرها