معاون سیاسی گوترش: دکمه هسته ای کره شمالی نمادین است

معاون سیاسی گوترش: دکمه هسته ای کره شمالی نمادین است
پنج‌شنبه 14 دی 1396 - 21:27

معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد می گوید دکمه هسته ای کره شمالی ممکن است نمادین باشد، اما خطر جنگ، واقعی است.

العالم - آمریکا

جفری فلتمن افزود: واضح است که من میز کیم جونگ اون را ندیده ام، اما حدس من این است که این ... یک دستگاه کلامی است.او این را ندارد.

فلتمن در دسامبر 2017 به کره شمالی سفر کرد و با مقامات آن کشور گفت و گو کرد.

وی ادامه داد او می خواهد دنیا و به ویژه ایالات متحده بدانند که او می تواند ایالات متحده را مورد اصابت قرار دهد و به آن آسیب برساند.

معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل اضافه کرد صرف نظر از یک متارکه موقت جنگ در زمان المپیک، کره شمالی و رقابت هایش، برنامه های هسته ای خود را به صورت متفاوتی ادامه می دهد و می تواند قصد دیگران را نادیده بگیرد. 

فلتمن اظهار کرد در حالی که کره شمالی ها می گویند که سلاح هایشان برای ایجاد امنیت کشورشان ضروری است، پیگیری آنها به معنای 'بازدارندگی' ممکن است موجب یک درگیری مخرب شود.

وی تصریح کرد ما به این نکته اشاره می کردیم که آنچه که آنها به عنوان بازدارنده می بینند، چیزی که آنها به عنوان یک قدرت می بینند، در واقع می تواند خطر باشد [و] در واقع دامن زدن به جنگی است که ادعا می کنند برای جلوگیری آن تلاش می کنند.

معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد در قلب پیام جدید کیم جونگ اون یک خود رایی قرار دارد که در اظهارات طول ماه گذشته نیز شاهد آن بوده ایم.

فلتمن گفت: در زمانی که من آنجا بودم، طرف های مذاکره من با اعتماد به نفس اعتقاد داشتند که کشورشان به نوعی از بازدارندگی دست یافته است که به آن ها اجازه می دهد از موضع قدرت در مذاکرات شرکت کنند. 
کیم جونگ اون رهبر کره شمالی چند روز پیش گفت «همیشه یک دکمه هسته ای روی میزش قرار دارد.» 

کیم جونگ اون' در سخنرانی سال نوی میلادی خود ضمن تهدید آمریکا به حمله هسته ای، برای مذاکره با کره جنوبی اعلام آمادگی کرد.

'کیم جونگ اون' با اعلام اینکه همه خاک آمریکا اکنون در تیررس کره شمالی است، افزود: «یک دکمه هسته ای روی میز من است. این یک واقعیت است نه تهدید».

رهبر کره شمالی همچنین گفت: در موضوع روابط شمال- جنوب، ما باید تنش های نظامی در شبه جزیره کره را کاهش دهیم تا فضایی صلح آمیز ایجاد شود.

کیم جونگ اون وعده داد که هیاتی از کره شمالی به بازی های المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ که در بهمن و اسفند سال جاری برگزار خواهد شد، اعزام می شود.

وی گفت: مشارکت کره شمالی در بازی های المپیک زمستانی، فرصت مناسبی برای نشان دادن وحدت مردم (دو کره) است.

ایرنا -- دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم در پیامی توئیتری به این اظهارات رهبر کره شمالی پاسخ داد و گفت لطفا کسی در رژیم تهی شده و گرسنه کره شمالی ، او را مطلع کند که من هم یک دکمه هسته ای دارم اما بسیار بزرگ تر و قوی تر از دکمه اوست و دکمه من کار می کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها