دانلود ۵۰ ترابایت اطلاعات فوق سری آمریکا

دانلود ۵۰ ترابایت اطلاعات فوق سری آمریکا
جمعه 15 دی 1396 - 10:15

یکی از پیمانکاران پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم خود مبنی بر استخراج و دانلود حجم قابل توجهی از اسناد و مدارک طبقه بندی شده فوق محرمانه اعتراف کرد.

العالم - آمریکا

این پرونده می تواند برای آژانس امنیت ملی آمریکا که در زمینه جاسوسی از ارتباطات جهانی تخصص دارد، مشکل آفرین شود.

این پیمانکار آمریکایی که هارولد مارتین نام دارد با بیست فقره اتهام روبرو است که می تواند به قیمت ده سال حبس کیفری برای وی تمام شود. طبق اسناد و مدارکی که روز چهارشنبه به دادگاه مسئول رسیدگی به این پرونده ارائه شد، قرار است وی رسما اقرار به جرم خود را بیست و دوم ژانویه به دستگاه قضایی تسلیم نماید. علاوه بر حبس کیفری ممکن است این مظنون به پرداخت جریمه دویست و پنجاه هزار دلاری محکوم شود.

هارولد مارتین بیست و هفتم اوت سال 2016 بازداشت شد و فوریه سال گذشته تفهیم اتهام گشت. حکم این پرونده زمانی صادر خواهد شد که تکلیف نوزده فقره اتهام دیگر مشخص شود.

این پیمانکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا به مدت دو دهه اطلاعات محرمانه ای را که حجم آنها دستکم پنجاه ترابایت تخمین زده می شود، استخراج و دانلود کرده است.

ماموران دستگاه قضایی آمریکا این اسناد و اطلاعات فوق محرمانه را در خانه هالورد مارتین و داخل خودرو وی بازیافته اند.

بازرسان قضایی آمریکا هنوز نتوانسته اند پی ببرند که آیا هارولد مارتین این اطلاعات محرمانه را اشخاص یا دولتهای خارجی داده است. دست کم این که آژانس امنیت ملی آمریکا وی را به افشای اطلاعات محرمانه این نهاد متهم نکرده است. با این حال این ماجرا برای آژانس امنیت ملی آمریکا دردسرساز خواهد بود چرا که یادآور ماجرای ادوارد اسنودن مشاور پیشین این نهاد امنیتی آمریکا است که ابعاد و گستردگی برنامه های جاسوسی آژانس امنیت ملی را برای جهانیان فاش کرد.

آژانس امنیت ملی آمریکا در سالهای اخیر به علت افشاگریهای ادوارد اسنودن بارها در کانون توجه رسانه های عمومی جهان قرار گرفته است.

طبق برنامه بحث برانگیز نظارت بر مکالمات تلفنی شهروندان آمریکایی که توسط این کارشناس پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا، افشا شد و هیاهوی زیادی را در داخل و خارج آمریکا ایجاد کرد، مسئولان این نهاد امنیتی آمریکا به خود اجازه می دهند با اعمال فشار بر شرکتهای اینترنتی ارتباطات شهروندان را جمع آوری کنند.

طبق افشاگریهای اسنودن در سال 2013، بسیاری از شرکت های اینترنتی از قبیل فیسبوک، گوگل ، مایکروسافت، اپل، ای او ال ، اسکایپ یا یاهو تحت فشارهای دولت مجبور شدند در چارچوب برنامه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا اطلاعات مربوط به کاربران خود را در اختیار مسئولان اطلاعاتی آمریکا قرار دهند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها