قطع برق هزاران خانه در شمال نیوزیلند به علت وزش توفان تُند

قطع برق هزاران خانه در شمال نیوزیلند به علت وزش توفان تُند
جمعه 15 دی 1396 - 12:09

توفان سهمگین امروز جمعه جزیره "نورث آیلند" کشور نیوزیلند را درنوردید و باعث قطع برق ده ها هزار خانه در این جزیرۀ شمالی شد به نحوی که مسئولان جزیره ساکنین مناطق پست را به جای دیگری منتقل کرده اند.

العالم - آسیا

سازمان هواشناسی نیوزیلند اعلام کرد : توفان ویرانگر از دیروز پنجشنبه آغاز شده است و همچنان خرابی به جای می گذارد و به سوی شهر ولینگتون – پایتخت نیوزیلند در جنوب نورث آیلند – حرکت می کند.

انستیتوی ملی تحقیقات آب و هوا نیز اعلام کرد : مقدار بارانی که در 24 ساعت گذشته در اوکلند – بزرگترین شهر نیوزیلند – باریده است ، با بارش های دو ماه گذشته برابری می کند و همین امرباعث شده است که مسئولان راه های اصلی را ببندند و خدمت حمل و نقل دریائی را متوقف کنند.

مسئولان شهر ساحلی کایوا در شمال جزیره نورث آیلند هم امروز از مردم خواستند که فوراً خانه های خود را ترک کنند زیرا امواج توفانی دریا پیوسته مناطق ساحلی را می پوشاند.   

رسانه های نیوزیلند اعلام کردند : سرعت باد به 128 کیلومتر در ساعت می رسد وسقف ساختمان ها را کَنده و درخت ها را ریشه کن و قایق ها را واژگون کرده است .

روزنامه نیوزیلند هرالد نیز اعلام کرد : برق بیش از 20 هزار خانه در نورث آیلند قطع شده است که 12 هزار باب از این خانه ها در شهر اوکلند قرار دارد.  

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها