آمریکا 4 مقام ونزوئلا را تحریم کرد

آمریکا 4 مقام ونزوئلا را تحریم کرد
جمعه 15 دی 1396 - 22:11

آمریکا امروز (جمعه) چهار مقام فعلی و سابق ونزوئلا را به فهرست تحریم ها اضافه کرد.

العالم- آمریکا 

به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که یکی از این افراد «رودولفو مارکو» وزیر سابق دارایی ونزوئلاست. مارکو که در پست وزارت غذا نیز فعالیت کرده به فساد و سوءمدیریت در تامین مواد غذایی برای ونزوئلا متهم است.

«فرانسیسکو رانخل» فرماندار سابق ایالت بولیوار، «فابیو زاوارسه» از فرماندهان سابق نیروهای مسلح ملی و «جراردو ایزکویردو تورس» از وزرای ایالتی سه مقام دیگری هستند که آمریکا آنها را تحریم کرده است.

بر اساس تحریم های جدید، دارایی های این افراد در حوزه قضایی آمریکا مسدود و شهروندان آمریکایی از معامله با آنها منع می شوند. این تحریم ها تازه ترین اقدام واشنگتن علیه مقام های سیاسی و امنیتی به دلیل آن چیزی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، فرسایش دموکراسی در ونزوئلا خوانده است.

«استیو منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: نیکولاس مادور رئیس جمهوری ونزوئلا منافع خود و نزدیکانش را در بالاتر از منافع مردم ونزوئلا قرار داده است. منوچین افزود: تحریم ونزوئلا عزم آمریکا را برای پاسخگو کردن مادورو و دیگران به دلیل فساد در کشور نشان 
می دهد.

مردم ونزوئلا ماههاست با چالش جدی کمبود مواد غذایی و دارو مواجهند. ونزوئلا همواره «امپراتوری» آمریکا را مقصر مشکلات اقتصادی ونزوئلا معرفی کرده است.

این در حالی است که در این شرایط، واشنگتن و اتحادیه اروپا تحریم های جدیدی را علیه ونزوئلا اعمال کرده اند که به گفته بسیاری از کارشناسان مردم عادی در این کشور آمریکای لاتین بیشترین آسیب را خواهند دید.


مادورو اعلام کرده که این کشور یک واحد پولی الکترونیکی و مجازی را برای مقابله با تلاش های امریکا و شرکایش در اعمال فشار شدید به کاراکاس از طریق تحریم ها ایجاد خواهد کرد.

براساس اعلام رئیس جمهوری ونزوئلا، این واحد پولی با نام «پترو» بر پایه ذخایر طلا، نفت، گاز و الماس ونزوئلا ایجاد می شود.

مادورو تصریح کرد که این واحد پولی به مردم ونزوئلا اجازه خواهد داد تا در مساله استقلال مالی رو به جلو گام بردارند، بتوانند تبادلات ملی را بدون مشکلی انجام دهند و بر محاصره های مالی علیه کاراکاس غلبه کنند.

ایرنا 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها