گزارش رای الیوم از اعتراضات علیه گرانی در عربستان

گزارش رای الیوم از اعتراضات علیه گرانی در عربستان
شنبه 16 دی 1396 - 13:40

روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم چاپ لندن نوشت: مردم عربستان در شبکه اجتماعی توئیتر ضمن تداوم اعتراض خود به وضعیت بد اقتصادی کشور، خواستار لغو مالیات و نیز افزایش قیمت بنزین شدند.

العالم ـ عربستان سعودی

به گزارش روز شنبه روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم چاپ لندن، خواسته های بیشتر مردم عربستان در شبکه های اجتماعی بازگشت هزینه های عمومی به سال گذشته (1438)، لغو مالیات ها، کاهش نرخ حامل های انرژی و بنزین، افزایش حقوق، اشتغالزایی برای بیکاران و افزایش سهمیه کمک هزینه دانشجویان است.
براساس این گزارش،عربستانی ها با مقایسه اوضاع اقتصادی کشور خود با مردم دیگر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس ، تحقق وعده های دولت این کشور در قالب چشم انداز آینده را رویا دانستند.
مردم عربستان در شبکه های اجتماعی خطاب به ملک سلمان، کالاهای اساسی و بنزین را خط قرمز خود دانستند و گفتند : غریب بودن فقط این نیست که خارج از وطن زندگی کنیم بلکه این است که در ثروتمند ترین کشور دنیا با فقر زندگی کنیم.
سامی بن دخیل شهروند عربستانی در توئیتر خطاب به ملک سلمان نوشت: آیا تاسیس شهر نیوم مهمتر از رفاه ملت تو است؟
کرمانو گفت : امروز ما بر مبارزه با تجاوز دولت به اموال و حقوق خود مصر هستیم.
یک کارشناس شبکه های اجتماعی که خواست نامش فاش نشود با اشاره با افزایش اعتراض های مردمی در این شبکه ها گفت: شمار شهروندان معترض بسیار بیشتر از توئیت کنندگان است و به همین دلیل دولت باید انتظار انتقال اعتراض ها از شبکه های اجتماعی به صحنه واقعی را داشته باشد. 
وی افزود: مردم عربستان به خوبی می دانند که سران این کشور اهمیتی به رفاه مردم نمی دهند و با تداوم عملیات طوفان قاطعیت (جنگ علیه یمن) و مداخله های بیهوده در منطقه که نیاز به میلیون ها ریال دارد اجازه می دهد خشک و تر در سرزمین حرمین شریفین با هم بسوزند.
به گزارش ایرنا، سعدالدین عطاالله روزنامه نگار مصری کارشناس امورعربستان در گفت وگو با روزنامه رای الیوم چاپ لندن گفت: سران عربستان همچنان اقدام به افزایش مالیات و گرانی نرخ کالاها می کنند این درحالی است که تعیین مالیات بر روی کالاها در این کشور حرام بود.
ناظران با اشاره به اینکه یک شهروند سعودی در اعتراض به افزایش بنزین اقدام به آتش زدن پمپ بنزین کرد و خبر آن در شبکه های اجتماعی منتشر شد و فعالان آن را خشم محق نامیدند این امر را بشارت دهنده یک انفجار مردمی سعودی در آینده خواند.

پربیننده ترین خبرها